Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blossa '11

  • boz1965 11 september 2011

    Som kaffeälskare ser jag verkligen fram emot årets Blossaglögg:

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2556696/bonerna-besvarades-det-blir-bonor-i-gloggen

  • NinniM 11 september 2011

    Jag gör en egen glögg som är supergod, lätt att göra i en hink med plastfolie över också. Kul att kunna ge bort nån flaska till nån man tycker om.

  • NinniM 11 september 2011

    Jag gör en egen glögg som är supergod, lätt att göra i en hink med plastfolie över också. Kul att kunna ge bort en flaska till nån man tycker om.

  • The_mama97mia 11 september 2011

    Ser fram emot att testa årets Blossa, har beställt 3 flarror

  • boz1965 11 september 2011

    Mia: Det blev två för min del. Men jag funderar faktiskt på att beställa två till.

  • safir74 11 september 2011

    Trist tycker då jag som inte är särskilt förtjust i kaffe..men men

  • Bettan1969 11 september 2011

    Speciell smak men spännande.........hoppas den är god :)

  • anluk 11 september 2011

    Har oxå beställt två men är liiiiite skeptisk till kaffet. NinniM du får gärna ge receptet du gör efter, är sugen på att göra egen glögg

  • Josses 11 september 2011

    Hur hittar jag till beställningssidan?
    Jag beställde via datorn i fjol men hittar inte dit i år.
    I fjol hade någon vänlig själ lagt in länken här på MK.
    Tror det var boz1965.

  • boz1965 12 september 2011

    Skrivet av Josses den 11 sep 2011

    Hur hittar jag till beställningssidan?
    Jag beställde via datorn i fjol men hittar inte dit i år.
    I fjol hade någon vänlig själ lagt in länken här på MK.
    Tror det var boz1965.


    Här är länken. Du måste först ange ditt födelseår innan du kommer vidare (har nåt med alkohollagstiftningen och åldersgränser att göra):

    http://www.blossa.se/#boka

  • BarbroNelson 12 september 2011

    Tack för länken till Blossa nu har jag också gjort min beställning!!! årsglöggerna är en kul grej men jag håller nog i alla fall på blossas starkvins glögg som den bästa eller deras glögg spetsad med cognac eller rom de är också goda :)

  • Josses 12 september 2011

    Tack och bock Boz! Nu har jag också beställt, blev 3 st flaskor för mig.
    Tänkte passa på att ge bort någon av dem till papsen i fars dags-present om den har
    hunnit komma tills dess.

  • flabban 12 september 2011

    Tack, tack Boz. Här blev det 2 st flaskor.

  • boz1965 12 september 2011

    Hehe. Jag borde skriva till dem och begära provision på försäljningen. :DD

  • UllaC 12 september 2011

    Nu har jag beställt 2 flaskor. Eftersom jag älskar kaffesmaken, skall det bli intressant.

  • miabok 18 september 2011

    Nu har jag också beställt två flaskor.

  • flabban 15 oktober 2011

    I veckan var jag på bolaget och hämtade årsglöggen. Idag har vi provsmakat. Ingen höjdare alltså. Och jag som beställde 2 st.

  • The_mama97mia 15 oktober 2011

    Provsmakade den kall idag, jag tyckte det var jättegott!

  • boz1965 26 november 2011

    Ska provsmaka i morgon, det är lite tradition för mig att vänta med det till första advent. Spännande... :p

  • LillaJa 26 november 2011

    Idag är det första advent !
    Just klar med saffransbaket och glöggpinnar. Provsmakat...blev urgoda.
    Sen var jag tvungen att smaka 2011 s´ glögg ....nja det var ingen höjdare. Får spara det till marinader i stället.
    Tur att jag köpte en vanlig starkglögg också. Sen hade jag egen glögg kvar gjord 2009, säkert bra.
    Nu väntar sängen...natti natti ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.