Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cachaca till Caipirinah

  • sonja55 4 augusti 2008

    Finns detta sockerrörs brännvin på systemet? Har sökt här i Sundsvall på systemet men inte hittat det.

  • zizzi08 4 augusti 2008

    Sök på systemet hemsida,där får du fram allt(Y)

  • sonja55 4 augusti 2008

    Skrivet av zizzi08 den 4 aug 2008

    Sök på systemet hemsida,där får du fram allt(Y)



    Tack för tipset, har kollat , det ska finnas i Sundsvall nu är det bar att handla. (Y) :D

  • engstedt 10 december 2008

    Håll dig borta från Pitu, det är det äckligaste som finns. Jag tycker att cachaca är jätte gott, men pitu dricks knappt i brazilien. Ypioca gold finns i systembolagets ordinarie sortiment det är bara be dem ta hem det kostar ingenting extra.
    Cachaca 51 finns i beställningssortimentet, det är den mest använda spriten i brazilien. Den klassiska cachacan till capirhina för övrigt världens nästa största sprittillverkare räknat i volym.

    Någon annan cachaca har jag inte druckit på systembolaget. Men ypioca och cachaca 51 är båda mycket bra.

  • Eery 10 december 2008

    eftersom systembolaget har monopol måste dom ta hem dom varor dom inte har
    (min styvmors ord hon jobbar som personalchef där)
    så hör med personalen:)

  • systeryster 10 december 2008

    Ursäkta en okunnig. har aldrig hört talas om detta? Är det drickbart? Används det i matlagning?
    Påminner om Tequila eller Vodka?:o Nyfiken om någon orkar svara?:)

  • sonja55 10 december 2008

    Skrivet av systeryster den 10 dec 2008

    Ursäkta en okunnig. har aldrig hört talas om detta? Är det drickbart? Används det i matlagning?
    Påminner om Tequila eller Vodka?:o Nyfiken om någon orkar svara?:)


    Det är ett sockerrörsbrännvin som används till denna drink, går även bra att använda "vanlig" ljus rom

    Caîpirinha eller Caipiroska?!

    Jag blandar även i Sprite annars tycker jag att det blir för starkt. (Y)(Y)

  • elpatron 10 december 2008

    Limefrukt krossad, krossad is och massa florsocker + rom är godast att göra

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.