Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chamagne.

  • egoboy 9 oktober 2009

    Har en lite fråga till alla medlemmar.
    Finns här någon som har testat den svenska champagnen CHAMPAGNE GEORGES GARDET "Cuvée Saint Flavy"
    Från Köpingsberg?

  • anluk 9 oktober 2009

    Inte champagne utan mosserande vin - sorry brukar inte vara med pekpinnar men just vid drycken champagne är jag petig. Nej har inte provat detta mosserande vin är det bra??

  • egoboy 9 oktober 2009

    Så här skrivs det i alla fall om det som du säger bara är vin.

    "CHAMPAGNE GEORGES GARDET "Cuvée Saint Flavy"
    Best.nr. 83798 (235kr)
    Gardet är en favorit Champagne bland många vin journalister världen runt. Serveras som huschampagne på anrika Dorchester i London."

    Detta är taget direkt från köpingsbergs hemsida.

  • egoboy 9 oktober 2009

    Har dock inte själv provat det.
    Men är nyfiken på att höra om någon annan har.:D

  • anluk 10 oktober 2009

    Champagne får endast det vin som är producerat i distriktet Champagne i Frankrike kallas....

  • Mistys 10 oktober 2009

    Skrivet av anluk den 10 okt 2009

    Champagne får endast det vin som är producerat i distriktet Champagne i Frankrike kallas....

    Låter som on Köpingbergs hemsida kan få problem med namn valet!
    anluk har så rätt. Inte ens andra mousserande vin producerade i frankrike får ha namnet champagne med i sitt namn. Det är namnskyddat! ( oj många namn där:D)

  • egoboy 10 oktober 2009

    Då lär de få problem i så fall.
    Kanske även i London där det serveras som champagne.:'(

  • Steffes 22 oktober 2009

    Skrivet av egoboy den 9 okt 2009

    Har en lite fråga till alla medlemmar.
    Finns här någon som har testat den svenska champagnen CHAMPAGNE GEORGES GARDET "Cuvée Saint Flavy"
    Från Köpingsberg?


    Nej har inte testat.
    Brukar köpa Crémant (bubbel på nätet) ett alternativ till champagne och mycket billigare. Finns väl på Systemet också, tror jag.

  • kopingsberg 22 oktober 2009

    Hej,

    Tänkte bara klargöra att Champagne Georges Gardet görs i Champagne. Vi på köpingsberg "bara" importerar produkten. Framkom inte i programmet (inte beroende på mig utan klippningen)

    Naturligtvis får man bara använda Champagne för produkter gjorda i Champagne. Undantag för USA och Ryssland men de får inte exportera till EU.

    Våra svenska viner gjorda enligt methode traditionell (champagnemetoden) kommer inte vara klara förrän nästa år (tidigast).

    Jag använder mig aldrig av titlen champagneproducent, det var produktionsbolaget som valde det.

    Hoppas att ni kommer köpa våra viner i framtiden.

    MVH

    Carl-Otto

  • egoboy 22 oktober 2009

    Skrivet av kopingsberg den 22 okt 2009

    Hej,

    Tänkte bara klargöra att Champagne Georges Gardet görs i Champagne. Vi på köpingsberg "bara" importerar produkten. Framkom inte i programmet (inte beroende på mig utan klippningen)

    Naturligtvis får man bara använda Champagne för produkter gjorda i Champagne. Undantag för USA och Ryssland men de får inte exportera till EU.

    Våra svenska viner gjorda enligt methode traditionell (champagnemetoden) kommer inte vara klara förrän nästa år (tidigast).

    Jag använder mig aldrig av titlen champagneproducent, det var produktionsbolaget som valde det.

    Hoppas att ni kommer köpa våra viner i framtiden.

    MVH

    Carl-Otto




    Det blir tyvärr svårt vad jag förstår.
    Bor i Östergötland, och vad jag förstår skall de bara säljas i Skåne.:(
    Som Champagnen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.