Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Champange på nyår??

  • anluk 27 december 2007

    Hur är det, vill ni ha champange eller mousserande vin i glasen på nyårsafton?? Själv älskar jag champange men det är ju sååååå mycket dyrare:( än mousserande vin så det blir nog ett vanligt vitt mosserande iår. :'(

  • LillaJa 27 december 2007

    Champagne givetvis....fick tag i en Palmer Millésime brut 1996 /magnum (589:-) räcker till oss 8 personer som ska fira.
    Det smakar så mycket mer i magnum butelj. Om man vill lyxa till det förståss. Det vill Jag !

  • lennali 27 december 2007

    Cinzano Asti, ett mousserande vin, ca 70 kronor på systemet. Lite sött, men gott.

  • Okänd 27 december 2007

    Pommac för min del,jösses vad tråkig jag är.

  • LillaJa 27 december 2007

    Perfekt dryck om man är bilförare

  • anluk 27 december 2007

    Pommac är väl perfekt för den som inte vill ha alkohol!!!

  • tuden 27 december 2007

    Pommac passar mig jättebra när man ska jobba

  • farmoringer 27 december 2007

    carton negro blir det för mig..mousserande..

  • gogo 27 december 2007

    :D chapell Hill är ett mousserande och väldigt gott vin som passar bra på nyår. Inte speciellt dyrt men helt ok. Satsa hellre på god mat och en underbar efterätt samt ett dyrare vin till maten.

  • talibanpappa 27 december 2007

    ...nog ska man väl kosta på sig en äkta champagne o så dyrt behöver det inte heller bli.
    Här kommer förslag på två riktiga fynd.

    7342 Bonnaire Brut Tradition 219:-
    7332 Piper-Heidsieck Brut 249:-

    :)

  • Amika 27 december 2007

    Skrivet av Liliane den 27 dec 2007

    Pommac för min del,jösses vad tråkig jag är.


    Jag är minst lika tråkig. :) Jag dricker också alkoholfritt. Men det gör jag nästan jämt. :)

  • mistralwind 27 december 2007

    Jaa... riktig champagne är ju otroligt gott!
    Men jag håller med "gogo", chapel hill är otroligt gott för det priset! (56:-, helbutelj)
    annars finns även carrington brut, också riktigt bra och lite dyrare, kring hundringen tror jag.

    Snacka med folk på systemet, de har jäkligt bra koll! Men för guds skull, gå inte på måndag och krångla med dem om sånt, då har de inte tid! gå fredag eller lördag innan folkmassorna väller in i butiken.. hahaha!

  • anluk 27 december 2007

    Har redan varit och köpt "vanligt mousserande" men blir mer och mer övertygad om att jag skall välja äkta CHAMPAGNE för det är så ljuvligt och det är ju faktiskt bara nyår 1 gång om året!!

  • Lilljeppe 27 december 2007

    Jag dricker nog som vanligt barnchampange

  • LillaJa 28 december 2007

    Jag håller fullständigt med dig "anlunk"...Nyår bara 1 gång om året...då njuter jag "bubblor" , men det blir till fördrinken och förrätten. Det är då "äkta varan" ska njutas.
    Till 12-slaget ute bland alla fyverkerier...dricker vi alltid CHAPELL HILL helt perfekt tycker vi.
    Inte lönt att ödsla "äkta" vara då.

  • 28 december 2007

    :p

    Skrivet av anluk den 27 dec 2007

    Hur är det, vill ni ha champange eller mousserande vin i glasen på nyårsafton?? Själv älskar jag champange men det är ju sååååå mycket dyrare:( än mousserande vin så det blir nog ett vanligt vitt mosserande iår. :'(



    Här ska det drickas POL ROGER,309:-,äkta skumpa,men jag delar flaskan med min make,tyvärr.:p
    Jag önskar alla ett GOTT NYTT ÅR.:D

  • Queenie 28 december 2007

    Gillar inte champagne, tycker det är för torrt, kommer köra med vitt mousserande vin istället. Men var KAOS på bolaget i dag, så får nog åka dit i morrn, och SNART kan jag åka hem och fyra nyår (är på jobbet nu)

  • jessicaalm 28 december 2007

    Carton negro blir det för våran del gott

  • shcolsson 28 december 2007

    Gula änkan och Havanna cigarrer. Är det nyår så är det! :D

    Festligaste högtiden för mig.

  • Challan 28 december 2007

    POMMAC:p:)(H):D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.