Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Champange på nyår??

  • epi 28 december 2007

    Det blir smultron Loka. Fniss så kul är jag. Men jag tycker att allt vad vin öl sprit och läsk är tok äkligt. Men jag hoppas ju att de som jag är med ska dricka champagne. Eller de stora Pomac flaskorna. Vill ju att korken ska smälla och se hur det bubblar så fint i glasen.

    SKÅL Gott nytt år önskar jag er från tyvärr snö fattigga Norrköping.

  • kocken22 23 oktober 2008

    Dricker alltid Champagne på nyår.
    Till melleniumskiftet köpte jag Champagne i Frankrike, har alldrig druckit så god Champagne förut. Men den var dyr, den kostade 2000 kronor.. Men fan vad god den va.. Kommer dock inte ihåg namnet men har flaskan kvar någonstans...

  • boz1965 23 oktober 2008

    Naaaaaaaaah!

    Är ingen älskare av mousserande vin.

    Tacka vet jag en stadig whisky - Single malt såklart :D Helst Glenmorangie 18 år.

    Men VIN är inte min melodi precis. Två glas rött sen sitter jag i en soffhörna och sover...
    Jag vet inte om det är nån allergi eller vad det nu skulle vara, men jag blir bara SÅ sömnig av vin...

  • The_mama97mia 23 oktober 2008

    Känns långt till nyåret, men jag håller med många ovan. Fast här är det liksom epi sa, bubblorna o korken som ska flyga iväg - det är grejen, så det kan bli billiga drycker här, (OCH CHAPEL HILL är riktigt OK!) däremot till ngn alla hjärtans dag eller så.,,,, vore det kanske skoja att testa RIKTIG champagne
    Återstår att undersöka... Det är ju bra om man har lite grejer kvar att testa i livet med.... *S*

  • farmoringer 23 oktober 2008

    Det duger med mousserande för mig... Carte Negro nånting brukar vi ha hos oss..

  • hanstom 18 november 2008

    7567 Rotari Brut Riserva 98:- Italienare med karaktär
    7688 Cremant de Bourgogne Perle de Vigne 92:- Fransman sydöst Champagne

    Litet mer än billigt, ej för godisälskare, torra viner.

  • marjoh1 18 november 2008

    Asti cinsano brukar jag ha, men i år blir det nog alkoholfritt eftersom jag bedriver arlaverksamhet vid den tidpunkten. Vill ju inte att lillen ska bli lullig:) Men det är klart att jag kan ju be gubben ta en drink för mig med:p

  • Eery 18 november 2008

    Har ett par flaskor "Riga champagne" liggandes. Har inte en aning om vad dom kostat eftersom jag fått dom.. Är det nån som testat?

  • marjoh1 18 november 2008

    Cider:D

  • Wildthing 19 november 2008

    Helt klart blir det Champagne!

    Sitter och filar på nyårsmenyn och det lutar åt Champagne som fördrink och till förrätten (Cuvée "R" de Veuve Fourny ). Däremot blir det mousserande vid tolvslaget, ingen idé att slösa finvin då (har inte bestämt vilket än men det blir något torrt...).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.