Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ett gott rödvin..

  • tantdrake 3 februari 2008

    Rawsons Retreat får min röst oxå (Y) samt min gamle favorit La Chasse - med älgen på. Lika bra på box som på flaska (L)

  • nettans 3 februari 2008

    Roodeberg e väldigt gott!!!
    Nr 7451, Sydafrika 83 kronor.

    http://www.roodeberg.com/

  • Hjotrongull 3 februari 2008

    Hos oss dricker vi helst El Coto----Yammmi!!!(Y)

  • joulanta 3 februari 2008

    Hej!
    Mina favoriter är helt klart Rawsson Retreat och även Mauro, men de är rätt tunga..Men ändå lättdryckna pratviner.. Chilenska viner är också väldigt goda! Druvan Cabarnet Savujong, eller hur det nu stavas, är en väldigt bra druva och väldigt god! Merlot- viner är också goda viner.
    Lycka Till Kajsa 35 mvh joulanta

  • ullabits 13 februari 2008

    Prova Gato negro. Det är lättdrucket och gott. Finns i bag in box också om man vill "prata länge":D

  • eva_jonte 19 mars 2008

    men om man vil ha ett rött vin som är lättdruckit och GOTT! (har mest druckit vitt i mina dar :p:p
    OCH som även passar till att ha i en rödvinssås, vad kan ni då komma på för ngt vin? :)

  • markus 21 mars 2008

    Prova nåt från Penfolds... Rawsons Retreat eller Koonunga Hill

  • 21 mars 2008

    Skrivet av kajsa35 den 4 nov 2007

    skulle vilja ha hjälp med förslag på ett gott rödvin som man kan "sällskaps dricka" till.. som inte är så kraftfullt och tungt!! utan mer friskt och lätt drucket.. :o


    King Fish är ett gott bag in box vin som passar som "sällskaps dricka"

  • 21 mars 2008

    King Fish är ett gott bag in box vin som passar bra som "sällskapsdricka" :)

  • zonale 21 mars 2008

    Ger syafrikanska röda viner ett plus i kanten(Y) Fleur du Cap tex är mycket lättdrucket men ändå smakrikt och fylligt.

  • Tomas1 21 mars 2008

    Skrivet av kajsa35 den 4 nov 2007

    skulle vilja ha hjälp med förslag på ett gott rödvin som man kan "sällskaps dricka" till.. som inte är så kraftfullt och tungt!! utan mer friskt och lätt drucket.. :o

  • tandri 21 mars 2008

    Senoro de Los Llanos är billigt och gott. Lindemans också. Rioja-viner finns från skapligt billigt till dyrt.

  • runewilhelm 24 mars 2008

    Goda rödviner?
    Finns naturligtvis massor men en druva som är mycket "sällskaplig" heter merlot vilken jag avnjöt en ljum kväll i Prag på en trottoarservering till en välsmakande pastarätt, mmm
    Nä, nu är kakan färdig - klockan har ringt, smile
    God fortsättning på påsken - nu kommer vååååren!!

  • kvarnen 16 maj 2008

    N


    i måste prova ett gott vin Robert Modavi ( californien)

  • kvarnen 16 maj 2008

    Ursäkta,Robert Mondavi ska det vara!!!!Trevlg kväll

  • Bohnke-Oslo 16 maj 2008

    Hei
    tror den heter Oude Caape fra Sør-Afrika
    ett vin i 60-70kr klassen,perfekt mjukt balanserat prat-vin

    Æven et vin som er billigt heter nog Mosaikk fra bulgarien
    bra prat-vin ca 50-lappen

    Men er sjælv en Roija-ælskare med årgång 1998

  • matnjutaren 16 maj 2008

    Skrivet av eva_jonte den 19 mar 2008

    men om man vil ha ett rött vin som är lättdruckit och GOTT! (har mest druckit vitt i mina dar :p:p
    OCH som även passar till att ha i en rödvinssås, vad kan ni då komma på för ngt vin? :)


    Chill Out..är mycket "lättdrucket å gott"
    Rekommenderar gärna det till dej. :D

  • matnjutaren 16 maj 2008

    Skrivet av matnjutaren den 16 maj 2008

    Skrivet av eva_jonte den 19 mar 2008

    men om man vil ha ett rött vin som är lättdruckit och GOTT! (har mest druckit vitt i mina dar :p:p
    OCH som även passar till att ha i en rödvinssås, vad kan ni då komma på för ngt vin? :)


    Chill Out..är mycket "lättdrucket å gott"
    Rekommenderar gärna det till dej. :D


    Merlot viner är både "lättdruckna å bra till såser"
    Liite för lätt men "duger"..typ..till såsen..:p
    Lycka till! :D

  • zonale 16 maj 2008

    Har mest erfarenhet av röda "matviner" och Allesverloren, Roodeberg och Fleur du Cap är favoriter. Alla är från Sydafrika. "Pratviner" är det lättare att hitta rosé eller vita enligt mitt tycke och det finns en hel del att välja på som inte uppfattas som "sura" på tungan. Smakerna uppfattas annorlunda när man inte använder det till mat tycker jag. Alla har ju helt olika smak vad gäller viner så det är bara att prova sig fram:p Min tumregel är att torra viner inte alltid gör sig så bra som "pratviner". Men som sagt smaken är olika!:)

  • Ysi 16 maj 2008

    Håller med en föregående skrivare, Chill Out är jättegott. Lättdrucket och passar till all slags mat (nästan) eller bara att dricka ensamt. finns i olika utföranden, great with music, lakes och någon till tror jag. Alla fungerar :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.