Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fördrink

• Engla66 17 januari 2012

Hej
    Hoppas någon kan hjälpa mig med tips på en fördrink. Ska bjuda på trerättersmiddag kommande lördag och hade önskat börja kvällen med en drink när gästerna kommer. Tycker själv om fruktiga smaker men inte allför sött. Hoppas någon kan hjälpa en novis på just drinkar. {curl-lip}
    Mvh....Anette

• sju 17 januari 2012

Min favorit:

Mojito som på La Habana

• Liindis 17 januari 2012

Lite Bubbel är aldrig fel!,
    Med lite druvor och En egen blandning av,
    Typ jordnötter russin och torkad saltad majs!
    Underbart gott!!,
    Mer behöver du du ej ha om du skall bjuda 3 rätters.

Hopp hopp!!
    Glömde!!
    Tranbär torkade är jätte gott att blanda i blandningen!!!

• pihal 17 januari 2012

Här är mitt favoritrecept och det brukar göra succé
    Fördrink med mangosorbet och apelsinjuice

• maria6 17 januari 2012

En uppskattad fördrink.
    6 apelsiner
    1,5dl tropisk juice
    1,5 liter fruktsoda
    jordgubbar
    blanda gärna i vin eller sprit

• Engla66 17 januari 2012

Tack snälla för recept. Flera som verkar vara riktigt smarriga. Ska visa min alldeles nyblivna man så att även han får vara med och bestämma.
    Vi har gift oss i all hemlighet och nu på lördag bjuder vi in de allra närmaste vännerna på "bröllopsmiddag". ;)

• sju 17 januari 2012

Grattis till de nygifta!

• kallebakom 17 januari 2012

en skvätt fruktlikör (valfri) tex bananlikör,eller melon som är en höjdare,ca 4-6cl i botten på champangeglas,,fyll upp med billigast moserande vita,blir alltid gott !!

• LitenRos 17 januari 2012

Är det bröllop tycker jag ni ska ha något moserande vin det finns i olika prisklasser. Finns rosa med.
    {kissing} Ha en trevlig fest och lycka till i livet.

• Kakan1986 18 januari 2012

Grattis, va roligt :)

Vi har en stående favorit som är 1 stor kula hallonsorbet i ett martiniglas som man sedan fyller upp med mousserande vin. Alltid uppskattat och så blir den väldigt fin också, rosa och skummig!
    Man kan ha lite extra hallon i också. Den blir mer sur än söt och väldigt frisk, välj ett mousserande som inte är alltför surt från början bara :)
    Hoppas ni får en trevlig fest!

• MosterNettan 18 januari 2012

Jag tycker det låter som att mousserande vin är på sin plats för ett nygift par!
    Det finns många trevliga sorter i alla prisklasser. Fråga på systemet, tala
    om vad ni ska ha det till så får ni jättebra råd.
    Lycka till och grattis!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.