Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fördrink med fläder

  • imse 24 juni 2008

    Vi har firat sonen på hans 20 års dag och inledde festen med en fördrink på flädersaft, mousserande vin och jordgubbar. Recept hittar ni på bloggen.
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/24/fordrink-med-flader/

    Vad har ni för goda drinkar att bjuda av så här i sommartider?
    Det kan vara med eller utan alkohol bara det är sommarkänsla med. :)

  • matnjutaren 24 juni 2008

    Gin å flädersaft med mycket krossad is i och citronskiva i glaset! (Y)
    Somrigt å gott. (Y)

  • The_mama97mia 24 juni 2008

    ja, varför förgylla liljan???? Kallt vitt vin, eller gärna rosévin, med en isbit eller en frusen jordgubbe i glaset.
    När vi har fester är det ofta BYOB så om det är fördrink kan det gärna bli lite bål, eller bara som sagt ett glas kallt vin med ngt gott som isbit.

  • styvan 24 juni 2008

    Gin, pressad lime och Tranbärsjuice....mmmm(Y)

  • Amika 24 juni 2008

    Jag brukar fylla lite sourz apple, ca 2-3cl i ett glas och sen fylla upp med flädercider... Så gott. :)

  • zonale 24 juni 2008

    Här gillar vi Campari med apelsin&grapefruktsjuice med is:)(Y)

  • Nallepuh13 24 juni 2008

    :'( hej jag är visst lite dum i huvudet men hur lägger jag in en tråd? dum fråga va

  • zonale 24 juni 2008

    Gå in på Matprat som står ovanför trådarna. Välj sen det som passar. Längst ner till hö ska du då se en liten ruta där du kan starta en ny tråd. Alla barn i början, det finns fortfarande funktioner som jag inte kan. :)

  • The_mama97mia 24 juni 2008

    En annan sommardrinksvariant är Passoa, med apelsinjuice o en isbit. SÅÅÅÅÅÅÅÅ gott.

  • Nallepuh13 24 juni 2008

    Skrivet av hubert06 den 24 jun 2008

    Gå in på Matprat som står ovanför trådarna. Välj sen det som passar. Längst ner till hö ska du då se en liten ruta där du kan starta en ny tråd. Alla barn i början, det finns fortfarande funktioner som jag inte kan. :)

  • The_mama97mia 24 juni 2008

    ...och... när det är riktigt varmto tropisk värme.... då sitter en margarita inte fel... Finns flera recept här på klubben, har inget eget utan höftar.
    (Y)

  • Gnagett 24 juni 2008

    http://www.matklubben.se/recept/frozen_strawberry_daiquiri_30221.html
    Detta är min favorit under jordgubbssäsongen.

  • imse 24 juni 2008

    Kom på att jag har en god Mojito som passar perfekt när det är riktigt varmt ute. Hoppas på det snart.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/05/31/mynta-i-rabatten/

  • festmaten 24 juni 2008

    En god välkomstdrink på sommaren tycker jag att det här är:
    Daiquiri

    En variant är att lägga en jordgubbe i botten av ett champagneglas och hälla på en skvätt konjak kan ju ersättas av t.ex. Ciontraue, om man inte gillar konjak. så får det stå och dra en stund. När gästerna kommer fyller man glasen med mousserande vitt vin.

  • zonale 24 juni 2008

    Här kommer ytterligare ett par av mina sommarfavoriter!!!!!!!!!!!!!
    Rojito drink
    Romdrink med lime och jordgubbar

  • gladavmat 24 juni 2008

    Bellini!! Persikomos o champagne eller vitt mousserande Åh så gott:p

  • Disen 24 juni 2008

    En riktig god svalkande sommardrink är Absolut Raspberri och fruktsoda med frysta hallon. ...mums. (Y) :p

  • Agi007 19 juli 2008

    Har i England dricker vi garna "Pimms & lemonade" (L) pa sommaren. Jattebra partydrink eftersom man med fordel kan blanda i en tillbringare (Y) - latt att servera ocksa! Vanligt att man gar pa puben och bestaller en tillbringare med Pimms (om man ar manga..)!

    Pimms koper man fardigt pa flaska (verkar som om man kan bestalla pa sitt lokala systembolag ocksa(Y)) och blandar 1 del Pimms med 2 delar 7 up/sockerdricka. Man lagger sedan i skivad apelsin, citron, apple och gurka ((Y) samt farsk mynta (Y). Verkligen laskande!

  • anluk 19 juli 2008

    Mojito är en STOR favorit, likaså Pina Colada med massor av is mmmmmmmmmm.
    Sedan är det gott med barcardi Razz, tranbärsjuice, sprite och is.

  • The_mama97mia 19 juli 2008

    Jag lade in ett recept på en Raspberry Martini nyss. Den var Jättegod!
    Martini Bianco elle'r cinzano, isbitar, hallon, lite pressad lime och/eller citron, citronmeliss, flädercider... SÅÅÅÅÅÅ gott..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.