Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ge mig rödvinstips !

  • Irene_Roos 23 september 2010

    Jag älskar rödvin ! Köper gärna de där lite kraftigare vinerna med mycket smak. Gillar spanska Rioja - men har även fått en del italienska favoriter på sistone.

    Har du något favoritvin runt hundringen ?
    Jag tar gärna emot tips och vill prova.

    Tack på förhand !

  • The_mama97mia 23 september 2010

    Hej, testa Provaguiden.se - jag prenumererar på vintips, denna veckas tips var ett vin ur beställningssortimentet - Jacobs Creek Merlot.

    http://www.provaguiden.se/sv/Hitta-dryck/Produkter/Vin/Rott-vin/Jacobs-Creek-Merlot-2008/Jacobs-Creek-Merlot-750ml/

    tyckte detta lät intressant.

  • kekke46 23 september 2010

    Jag tycker om Adobe cabernet savignon 14% går på 79 kronor. Passar bra till kött

  • NicolinaZ 23 september 2010

    Både från Argentina och Chile kommer massor av prisvärda goda och fylliga rödviner, som jag älskar!

  • zonale 23 september 2010

    Jag föredrar helt klart de sydafrikanska vinerna som tex Roodeberg, Allesverloren, Fleur du Cap och Simonsig.

  • anluk 23 september 2010

    Australienska viner är alltid kanon. Lindemans har många goda viner.

  • MatAnders 23 september 2010

    Testade ett kanongott i går dock 87 kr men jättegott Saint clair Marlborough en pinot noir väl värt o testa.

  • Okänd 23 september 2010

    Skrivet av mama97mia den 23 sep 2010

    Hej, testa Provaguiden.se - jag prenumererar på vintips, denna veckas tips var ett vin ur beställningssortimentet - Jacobs Creek Merlot.

    http://www.provaguiden.se/sv/Hitta-dryck/Produkter/Vin/Rott-vin/Jacobs-Creek-Merlot-2008/Jacobs-Creek-Merlot-750ml/

    tyckte detta lät intressant.


    Det är gott, köper vi ofta.

  • lindamatsdotter 23 september 2010

    Är också en sucker för italienska....prova Brolio för 99 SEK!!

  • Galadriel 23 september 2010

    Älskar också mustiga rödviner, Spanien och Sydafrika är favoritländer. Har du provat LAT42? En Rioja som jag verkligen kan rekomendera. Fick högsta betyg av en somelier i TV (kommer inte ihåg vem) och sedan dess är den aningen svår att fåt tag på.

  • charlottat 23 september 2010

    ååååh, rödvin.. (L)

    allesverloren är riktigt gott, både shiraz och tinta barocca
    langhe nebbiolo
    nederburg shiraz
    vila santa
    campolieti ripasso
    periquita riserva
    raccolto
    briccotondo
    barone ricasoli
    brolio

    några av mina favoriter..

  • 7201 23 september 2010

    Är dålig på viner men vi brukar dricka ett gott kraftigt vin till älgkött eller Tjäder...
    Heter typ Casillero del diablo...(vet inte hur det stavas) Riktigt gott !!!(Y)

  • alindalinda 23 september 2010

    Primicia är mitt LYXvin. det bästa jag vet. Finns i två prisklasser, en runt 60 en rnt 90:-
    Black Granite är ett otroligt gott vin, just som Santa Anna (Fairtrade!!!)
    På box kan man finna Untouched (179) och Umbala - ett väldigt kryddigt men gott vin. Denna box är otroligt prisvärd, ligger under 150 kr!

  • Irene_Roos 24 september 2010

    Å tack snälla ni för så många och fina tips !
    Jag prenumerar numera också på vintips - tack mama97mia !

    Galadriel - LAT42 är en favorit här också:-)

    Några av era förslag har jag testat - men alla andra har jag noterat, och det blir en tur förbi
    systemet i eftermiddag och inhandling av några nya sorter !
    Vad kul!

    Jag kan ge er ett par tips - El Pedrosal, spanskt och jättegott ! Montecillo, också spanskt.
    Ja, åsså italienska Montepasso är också en höjdare!

    Skål och trevlig helg!

  • Wiola 24 september 2010

    {beauty}
    ROCCA di MONTEMASSI från Toscana
    ett gott vin i box

    till fest ett Amarone vin är gott dyrt men väl värt sitt pris

  • githg 24 september 2010

    Håller med föregående talare Amarone är helt underbart.
    Annars är Valpolicellaviner bra rakt över.:)

  • marielotta 1 oktober 2010

    Cappoletti
    Monte Garbi
    Penfolds Rawsons

  • ellzi 1 oktober 2010

    Du skall absolut prova sydafrikanska viner.Förslagsvis Clos Malverne Cabernet Sauvignon Shiraz.
    Det kostar visserligen närmare 150 :-,men klart prisvärt.

  • Irene_Roos 1 oktober 2010

    Tackar (Y) Jag noterar !
    Jätteskoj med så många nya tips.

  • Mistys 1 oktober 2010

    Skrivet av edelweis den 23 sep 2010

    Jag föredrar helt klart de sydafrikanska vinerna som tex Roodeberg, Allesverloren, Fleur du Cap och Simonsig.

    Jag föredrar också Syd Afrikanska viner. Lätt att hitta goda, dom flesta är mycket bra. L´avenir pinotage är ett mycket gott syd afrikanskt vin.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.