Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda lådviner - bag in box?

  • berggrenkarolina 16 april 2009

    Jag rekommenderar starkt Periquita Reserva boxen. Lanserades i Systembolagets beställningssortiment nu i April. Bästa Röda Boxen tycker jag. Grymt bra vin för pengarna. Helt fantastisk. Passar till allt! Kommer helt klart hänga med mig till alla vårens och sommarens grillfester. 259 kr.

  • anbs 16 april 2009

    (Y) Jag håller med föregående inlägg! Än så länge måste man beställa den från beställningssortimentet, men det är det alla gånger värt att göra, man kan göra det on-line på deras hemsida, www.periquita.se faktiskt!
    Jag njuter av den både till mat eller som den är när jag är sugen på ett glas rött!

  • berggrenkarolina 16 april 2009

    Jag glömde tipsa om ett vitt på box. Les Fumées Blanches. Finns på i stort sett alla systembolag. Fräsch och fruktig Sauvignon Blanc med mycket fläder och krusbär. Perfekt till picknick, utflykter, bufféer. 214 kr. Rekommenderas starkt.

  • Ninde 16 april 2009

    Mina favoriter bland vin e oftast dom från Australien, supergott e det (Y) har inga namn.. sådär som jag kommer på.. blandar lite hejvilt (H)

  • katta66 3 juni 2009

    Rocca di Montemassi!

  • MosterNettan 3 juni 2009

    Skrivet av Fruandersson den 15 jan 2009

    Vitt: By the river (artnr.7413 . ) 179:-


    Instämmer, riktigt gott!

  • anmawa 3 juni 2009

    Jag ska också bjuda på Italiensk buffe. Bolaget rekomenderade Penfolds rawson´s retreat (rött)nr 6942 pris 258 kr samt Casas Patronales nr 6895 (vitt) 169 kr. Det röda fanns även på halvflaska så det tänker jag provsmaka innan.
    Hoppas du får en trevlig fest.(L)

  • The_mama97mia 3 juni 2009

    Casas Patronales har jag provat både vitt och rosé! Fint för billig penning, köper gärna igen och vill minnas att det fick gott betyg i Meny på P1 för några veckor sen.

  • markus 3 juni 2009

    Skrivet av anmawa den 3 jun 2009

    Jag ska också bjuda på Italiensk buffe. Bolaget rekomenderade Penfolds rawson´s retreat (rött)nr 6942 pris 258 kr samt Casas Patronales nr 6895 (vitt) 169 kr. Det röda fanns även på halvflaska så det tänker jag provsmaka innan.
    Hoppas du får en trevlig fest.(L)


    Rawson´s "storebror" Koonunga Hill är annars ett ytterst dyrare fullständigt kompetent vin.

    Finns även vitt...(Y)

  • Glitterfia 3 juni 2009

    Vita viner är det helt klart sydafrikanskt som gäller för min del:
    Foot of africa
    Drosty hof (den gröna boxen)

    Rött, billigt och gott vin
    Infinitus 169:- (spanskt)

  • Rotmos 30 juli 2009

    Zonnebloem, Sauvignon Blanc, South Africa - mycket god till skaldjur!

  • pia61 30 juli 2009

    Skrivet av Sauteuse den 16 jan 2009

    Ett jättegott som är nytt på bolaget är Bundustar. Mycket mycket prisvärt, 175 kr.


    Är också mitt favoritvin just nu! (Y) (Y) (Y)

  • saxa 8 januari 2010

    Mr Saxa här idag..

    Periquita Reserva boxen är en höjdare..

    alt så är
    det Barone Ricasoli Formulae (nr 12300) ett vin som funkar
    http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=12300&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aBoxar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

    Dessa två har gott varma hos oss i somras till både grillat och till bufferer.

    Nu på hösten/vintern så har vi kört hårt med
    Lindeman Bin 45 i box väg

  • jimboz 8 januari 2010

    Sydafrika och Australien har goda viner...Kommer inte på några men Sydafrika är ett bra vintillhåll bland Zebror och Giraffer :)

  • The_mama97mia 8 januari 2010

    Kolla in Vinvin.se, systersajt till AlltomMat, dom har ofta och fina recensioner av både billigt och dyrt vin både flaskor och boxar, mycket användbart.

  • MatAnders 8 januari 2010

    Jag tycker faktiskt att chill out e ett gott och prisvärt rött.

  • Schnitt 8 januari 2010

    Två underbara vita!
    Foot of Africa
    Fumeé blanche (stavning)

  • irent 9 januari 2010

    Skrivet av Siigma den 15 jan 2009

    Hejsan!
    Finns det någon som har tips på goda och billiga lådviner?
    Både röda och vita.
    Tack på förhand,
    Camilla

  • kareng 9 januari 2010

    Absolut senas´te favissen är Maipo ett riktigt gott vin och på andra plats just nu är Ecologica eller typ nåt sånt i stavningen o på tredje plats allt annat det finns så mycket gott vin beroende vad man känner för
    Jag tycker stystembolaget har duktig personal jag har fått mycket goda råd o tips beroende på vafd man skall äta eller om man vill ha ett lite tyngre vin som jag gillar till tex grillat
    lycka till o ta det lungt med% :Z:Z:Z:D:D

  • Darkanna 15 januari 2010

    Skrivet av kareng den 9 jan 2010

    Absolut senas´te favissen är Maipo ett riktigt gott vin och på andra plats just nu är Ecologica eller typ nåt sånt i stavningen o på tredje plats allt annat det finns så mycket gott vin beroende vad man känner för
    Jag tycker stystembolaget har duktig personal jag har fått mycket goda råd o tips beroende på vafd man skall äta eller om man vill ha ett lite tyngre vin som jag gillar till tex grillat
    lycka till o ta det lungt med% :Z:Z:Z:D:D


    Du har en i personalstyrkan igång här på forumet också, ställ gärna frågor till mig med, då jag älskar att kombinera mat och dryck, efter alla utbildningar dom proppat i mig:D

    Vad härligt att det märks att vi på Systembolaget är kunniga! Vi brinner ju för läran om våra drycker, mer än vad man kan säga om andra kedjor i sverige tyvärr, undrar när dom på Ica tex ska få gå utbildningar och veta vad dom säljer...hmpf(syftar på min sambo som jobbar på ica och trodde ajvar relish var kaviar HAHA:p)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.