Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godaste välkomstdrinken?

  • slarvan 27 september 2012

    Vill ha tips på eran godaste välkomstdrink. Helst en drink som är enkel, alltså inte med 10 olika saker i...

  • MosterNettan 27 september 2012

    1 glas mousserande vin. Gärna med en fryst jordgubbe eller några hallon men det är inte nödvändigt.
    Gott och väldigt enkelt.
    Det finns sorter i varierande prisklass. Du får råd och tips av personalen på systemet.

  • callemero 28 september 2012

    Ett glas Martini med is i.

  • Virvlande 28 september 2012

    Någon som har ett alkoholfritt alternativ kanske? Och precis som Slarvan säger; enkel, utan en massa konstiga saker i?

  • asasto 28 september 2012

    Chapel Hill mousserande (alkoholfritt) med en jordgubbe i smakar lika bra som det med alkohol i och det är många som inte märker skillnaden.

    Det alkoholfria jordgubbsvinet är väldigt gott det med som en välkomstdrink. Även Mousserande Peach som finns bland det alkoholfria är gott men det är lite sötare än chapel hill och jordgubbsvinet.

    Vill man ha nått som inte är sött så är ju alkoholfria BEO ett bra alternativ men den finns vara i 33cl flaska så det blir ju lite dyrare, jag tycker smaken blodapelsin-hibiskus är godast.

    Är inte nykterist men handlar gärna av det alkoholfria sortimentet på systembolaget tycker de mousserande dryckerna är det som mest liknar dryckerna med alkohol. (tycker inte de alkoholfria vinerna är så speciellt goda)

  • flabban 28 september 2012

    manana, tack camillaf14

  • slarvan 28 september 2012

    Nja inte vin....även om det är gott. Utan jag vill ha en god och frisk drink.

  • kallebakom 30 september 2012

    en rom + cola ? eller valfri fruktlikör + vitt mouserande ? en 4cl renat+ en piggelinglass+fruktsoda ? annars ca 20cl renat+ 20cl saft+ 60cl sockerdricka,häll upp i 2liters plastbytta, stoppa denn i frysen o skopa sedan upp ´´sprit slush glass`` ?

  • Lenkan 30 september 2012

    Jag drack en väldigt god drink igår som jag nog ska ha som välkomstdrink på vår julfest, eftersom det är en varm drink så passar den nog ypperligt för vintermingel!
    Det var varm choklad med cointreau i, toppat med lite vispgrädde. Smakade som en flytande romersk båge!

  • elleave 30 september 2012

    Skrivet av Virvlande den 28 sep 2012

    Någon som har ett alkoholfritt alternativ kanske? Och precis som Slarvan säger; enkel, utan en massa konstiga saker i?


    Ananasjuice och sprite! Ev med lite blå Curaçao från ica för färgens skull.

    Annars rekommenderar jag utspädd flädersaft och sprite med frysta jordgubbar i (går såklart att göra på vin och saft med)

  • Bylis 30 september 2012

    Jokk tranbärsdryck blandat med sprite och lite lime...

  • Virvlande 30 september 2012

    elleave och Bylis: tack för tipsen! Dessa ska jag absolut prova. =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.