Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp att hitta rött vin till ost- och vinkväll

  • jonsar02 8 januari 2011

    Jag och min sambo ska bjuda våra vänner på en ost- och vinkväll med olika ostar, kex, frukt och vin för att fira vår förlovning. :)
    Nu undrar vi om vi kan få hjälp av er om vilka röda viner i box som skulle passa en sådan kväll. Vi har redan ett vitt vin som passar men ingen av oss kan röda viner så vi behöver lite hjälp

  • Bumbis 8 januari 2011

    Bästa svaren får man nog på systembolaget, dom är ju proffs. Man kan oxå gå in på systembolaget och fylla i vad som ska ätas och få fram passande viner.

  • The_mama97mia 8 januari 2011

    Ett som är mycket prisvärt är Umbala, 3 L, kostar inte mer än 150 spänn tror jag.
    Jag är inte bra på rött vin heller.

  • tantor1 8 januari 2011

    kan rekommendera ett rött zinfandelvin från Usa som heter some zin det passar jättebra till en klassisk svensk ostbricka kanske inte det billigaste men absolut bättre än umbala till ost. tänk också på att gärna slå över det på karaff så att det får luftas ordentligt gäller för övrigt alla röda viner. grattis till förlovningen och lycka till

  • chrisq 8 januari 2011

    (Y)chilenska röda viner är suveräna finns så mycket att välja på det jag kör med nu heter santa christina o är bara så gott be om hjälp på systemet dom vet mycket o är duktiga på detta lycka till o grattis

  • Hilmer54 8 januari 2011

    Skrivet av tantor1 den 8 jan 2011

    kan rekommendera ett rött zinfandelvin från Usa som heter some zin det passar jättebra till en klassisk svensk ostbricka kanske inte det billigaste men absolut bättre än umbala till ost. tänk också på att gärna slå över det på karaff så att det får luftas ordentligt gäller för övrigt alla röda viner. grattis till förlovningen och lycka till


    Some zin är utmärkt
    fastnar ingenstanns i munnen
    mjukt och bara gott!!!!!

  • jonsar02 10 januari 2011

    Tack så mkt för hjälpen. Känner att jag fått tips som jag kan ha nytta av.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.