Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe

  • Lotten_J 20 januari 2009

    Jag avskyr kaffe, allt som smakar kaffe får det att vända sig i magen :'( inte ens godis med kaffesmak funkar. Så jag håller mig till en stor kopp med the. Sambon har länge kört med Gevalia men så bytte han till Blå Mocca och ångrar inte detta byte. Han provade Zoegas men tycket inte om detta.

  • popik 20 januari 2009

    Jag är heller ingen stor kaffedrickare men två koppar gevalia brygg på morronen det är allt.
    Nescafé och zoegas går bara inte att dricka. Det bästa kaffet är nog maxwell även om det är lite dyrare.

  • tina62 20 januari 2009

    I love coffe!

    Här är det Gevalia som gäller, dricker en hel del kaffe kanske 8-10 muggar om dagen. Provar gärna nya sorter som dyker upp men "faller" tillbaks.

    Köper även de här caffe latte mfl....

  • LaJefa 20 januari 2009

    Jag dricker Zoegas, har endast köpt 250 gram spanskt kaffe under mina 7 år i Spanien.
    Har turen att vara gift med en lastbilschaufför som kör förbi syrran lite då och då, och hon är ju så snäll och handlar kaffe till mig och en massa andra svenska specialiteter som man brukar sakna här.

  • hanstom 20 januari 2009

    Blå Mocca var tidigare vårt huskaffe men sedan det blev uppköpt har smaken, inte bara designen ändrats till det sämre så.......... sökarljuset efter nytt märke pågår.

  • Suuz 20 januari 2009

    Jag har tyvärr fått dra ner på konsumtionen betydligt, eftersom min mage inte klarar av den mängd kaffe jag SKULLE vilja dricka......:'( Nuförtiden blir det en eller högst två koppar per dag. Det blir oftast Classic Svea eller Gevalia colombia.(Y)

  • kajsa36 20 januari 2009

    Ja jag är inte heller en stor kaffe drickare nu mera...(magen)... Men på morgonen vill jag ha 2 koppar... kanske att jag dricker en till kopp på eftermiddagen.. inte för sent bara för då blir det hopplöst att kunna sova... Vi kör med Gevalia E-brygg i perkulator...:D

  • Jessika 20 januari 2009

    Jag får nog i mig ca 6 koppar om dagen. Hemma kokar vi kaffe (som förr i tiden) och då är det inget annat än Classic kok som gäller. Blir jätte gott.

    På jobbet har vi en så'n där maskin som maler bönorna för varje kopp så 2-3 dubbla espresso blir det allt under en dag.

    Jag har nog blivit bortskämd för bryggkaffe smakar blask sedan man vant sig vid kok-kaffe och maskinen på jobbet, men Perculator bryggt eller i Don Pedro är helt ok. Nescafé duger i nödfall när man är utomlands och inget annat finns.

  • lotta42 20 januari 2009

    dricker ca 7 koppar om dagen och det är bara Löfbergslila....som dricks både på jobbet och hemma (mellan rost ska det vara) använder bryggare med termos hemma och vanlig kaffebryggare på jobbet :p

  • systeryster 21 januari 2009

    Tog tid att lära mig att tycka om kaffe, var 25 år innan jag började tycka att det var gott, men nu kan jag inte vara utan.Har lagt märke till att smaken varierar på kaffet beroende på vilket vatten man kokar det i.Tycker om Zoega när jag är i Skåne, hemma i Gävle smakar det inte alls lika bra.Roligt att så många gillar Gevalia, det doftar jättegott över hela Gävle vissa dagar när det rostas.Själv dricker jag mest snabbkaffe, Gevalias Colombia.
    Om jag vill ha något festligt brygger jag Gevalias Ebony eller Löfbergs finaste Antigua eller kimel estate.:p

  • boz1965 21 januari 2009

    Är man skåning, som jag, så finns det i princip bara ett kaffe och det är Zoéga's.

  • babbs 21 januari 2009

    Gevalia i vanliga fall. Gör också ofta espresso till mig själv, då blir det Lavazza.

  • marwis 21 januari 2009

    Är mer eller mindre kaffefri sedan 1 ½ år. Detta pga att jag hade svårt med sömnen. Somnade som en gris, men vaknade jag av ngn anledning gick jag igång direkt och kunde inte somna om. Nu dricker jag koffeinfritt kaffe då och då, väldigt sällan vanligt kaffe, men då föredrar jag perculatorkaffe. Somnar om gör jag utan bekymmer!!

  • seregantpepper 21 januari 2009

    Oh, vi stjälper i oss kaffe! Tyvärr. Lediga dagar är det värst, för då börjar dagen med att vi fyller en thermos med kaffe, och sen går vi och smådricker ur den tills allt är slut och då kokar vi genast nytt. Har en gammal don pedro (som nya gäster alltid fascineras av:)) och i den använder vi helst zoegas. Rättvisemärkt och ekologiskt är väldigt viktigt.

  • kristin1979 21 januari 2009

    Jag har fått en underbar present; en espresso maskin som gör gudomligt espresso. Har faktiskt aldrig gillat latte eller cappuchino men nu kan jag inte leva utan det :-)
    zinzano heter företaget som säljer den här maskinen med poddar till. Rekommenderas!

  • Pirkko 22 januari 2009

    Vi har länge använt Maxwell i våran perkulator.

    Jag blir sömnig av kaffe, tvärt emot vad dem flesta brukar bli. Börjar gäspa direkt vid kaffebordet.:D

  • seregantpepper 22 januari 2009

    Skrivet av kristinnylen den 22 jan 2009

    Jag har fått en underbar present; en espresso maskin som gör gudomligt espresso. Har faktiskt aldrig gillat latte eller cappuchino men nu kan jag inte leva utan det :-)
    zinzano heter företaget som säljer den här maskinen med poddar till. Rekommenderas!


    Åh, låter underbart! Jag som älskar latte och sånt. Känns nästan lite _för_ lyxigt, bara, att skaffa en maskin till sånt:D. Fast åh, jag vill. Jag vill.

  • Babzan 22 januari 2009

    Tänk om nån känner igen mig genom hundbilden, må gud hjälpe mig :o Men nu lägger jag korten på bordet och erkänner: Jag gillar, älskar Lidls snabbkaffe(L) Köpte det i Rugen i Tyskland för ett par år sen och är fast. När jag får gäster plockar jag fram kaffebryggaren och ett paket Gevalia och låtsas som ingenting:p....

    Har ingen aning om vad det kostar men gott och enkelt är det....

  • vanillalover 31 mars 2009

    Jaha, vi kommer ju från Skåne och då gäller bara Zoegas! Vår "gamla bryggare har aldrig bryggt ngt annat.Svärmor har alltid Gevalia så där tar vi med oss eget kaffe...
    Nu har vi köpt en sån där stor kaffemaskin som maler bönorna direkt för varje kopp. UNDERBART gott & lyxigt! Blir fortfarande bara Zoegas ;-)
    Har dock lärt mej att hela bönor kostar dubbelt så mycket som malda :-(
    /M

  • gottgris 13 juli 2009

    Jag dricker 1-2 muggar kaffe om dan. Köpte Lindvalls, det var inte gott- smakade unket.
    Kommer o köpa Gevalia i fortsättningen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.