Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe

  • Sunrose 13 juli 2009

    Jag är inte mycke för kaffe..Tar i bland cappuccino..Det har jag hemma i fall jag får främande för det dricker de flesta av mina närmaste..

    Men jag dricker gärna Te det är gött..(L)

  • FarmorMaya 13 juli 2009

    (L) Prio ETT = Rättvisemärkt / Fair traid. Gillar Änglamarks och Lövbergs Lila, men det går bra med övriga märken bara dom har det Rättvisemärkta.
    Rättvisemärkt / Fair traid Gäller även när jag köper thé och choklad. Dom är dessutom mycket smakrikare.
    Gott, Gott (Y) (Y) (Y)

  • jimboz 13 juli 2009

    Arvid Nordquist är neutralt och bra .Har en riktig kaffebryggare som kostar en slant men den brygger 10 koppar på 6 min och håller 96-98 grader....

  • Lennart_58 13 juli 2009

    Kaffe ja. Dricker mycket o gärna. Här i Grythyttan bor vi i Västmanland, tillhör Örebro Län, spelar GOLF på Saxån i Värmland, hejar på Färjestad i hockey. Har en Selecta på jobbet i Hällefors med Löfbergs Lila, bryggare hemma med Löfbergs Lila. Prövat massor av andra sorter, MEN L&L passar mig bäst. Dricker inte SÅ mycket kaffe, bara 8-10 koppar om dan, he he. ALLTSÅ LÖFBERGS LILA :D(Y):p:):D Lennart.

  • snuosm 14 juli 2009

    Jag brygger med Arvid Nordqvists Classic Gran Dia hemmavid. Guben går på det som är billigast, men han kan få till och med Löfbergs lila att smaka gott (Y) Kaffet på jobbet är odrickbart, så då får man hellre gå ner på stan och ta en kopp efter lunchmaten.

  • mangogalen 14 juli 2009

    jag dricker inte kaffe och knappt te heller för den delen..kanske någon latte om man är på något café:)

  • lenajohansson 14 juli 2009

    Jag dricker Nespresso här hemma. Någon som provat det? riktigt gott!! Smidigt med mjölskummare med som kan göra både kallt o varmt mjölskum, perfekt skummare för varm choklad om det är vad man är sugen på!
    Eller som sambon, han dricker te o varmt vatten går det ju att få ur maskinen med. (Y)

  • Moork 14 juli 2009

    Zoegas Forza, lite krut i det, annars dricker min fru bara latte. Zoegas espresso i kaffemaskinen.

  • boz1965 14 juli 2009

    Finns bara ett kaffe värt namnet: Zoéga's!!!

  • lilas 14 juli 2009

    Jag älskar kaffe!!:D
    Här hemma kokar vi kaffe och då är det Gevalia som gäller(Y).
    Det första som händer i huset på morgonen är att våran gamla kaffepanna hamnar på spisen!
    Både sambon och jag dricker ganska mycket kaffe, ca 10 koppar (eller muggar) om dagen.

  • mynt113 9 oktober 2009

    HÄR ÄR EN NORRLÄNNING TILL SOM DRICKER ZOEGAS

  • lelle71 9 oktober 2009

    Kaffe ska d vara... å helst Löfbergs lila... (Y) Kommer väl upp i 6-7 muggar/dag... har provat att skära ner då ngn doktor sa åt mig att dra ner på kaffet för min epilepsis skull... men då jag inte märkte nån som helst skillnad i antal anfall/månad så dricker jag numer lika mkt som innan doktorn gav mig rådet att skära ner... observera att det inte var en medicinare eller neurolog som gav mig rådet att trappa ner utan en neuropsykolog som jag gick hos för att träna mitt minne... (N) jaja minnet e inte så j-a lätt att träna kan jag tala om... Jag vet inte om nån fler än jag på den här listan vet vad kaffedarren e för nåt? men den inträffar i alla fall om jag står över kaffe för länge... enda gång det går bra att vara utan kaffe är om jag har magsjuka... :(

  • chrisq 9 oktober 2009

    (L) Zoegas skånerost helt klart .Dricker bara 2-3 koppar om dan tål inte mer tyvärr ha en fin helg ni alla :D

  • Erajscha 9 oktober 2009

    Zoegas mezzo i kaffebryggaren eller i sambons Don Pedro.

  • idea_ 9 oktober 2009

    Hmm, är norrlänning, så alla jag känner dricker gevalia. Själv är jag väll mest en te drickare (har aldrig färre än sex sorter hemma, oftast mer :D). Men när det kommer till kaffe så blir det antingen köpt i lösvikt över disk (gillar ett ställe i skellefteå jag kör förbi på väg till syrran, köper både te och kaffe där) eller Zoegas blue java. Detta bryggs självklart oftast i min Bodum Santos (don pedro i nytappning) men nån gång i bland tar jag fram min lilla moccakanna (såldes för ett antal år sedan till italienarnas fasa som esspressobryggkannor i affärerna) och min mjölkskummare och lyxar till med en hemgjord cappuccino :p.

  • Mistys 9 oktober 2009

    Är det någon mer än jag och några jobbarkompisar som köpt Gevalia ekologiskt och upptäckt att det är odrickbart tyvärr:@
    Smakar surt på något vis eller kanske ska säga syrligt. Vidrigt!
    Nämnde det på jobbet och det visade sig att fler hade samma erfarenhet.
    Vi köper ganska ofta Gevalia men ekologiskt får stå kvar i butiken tyvärr(N)

  • MosterNettan 10 oktober 2009

    Jag dricker inte alls lika mycket kaffe idag som tidigare. Kanske beror det på att jag inte längre är rökare.

    På jobbet hämtar jag ofta en mugg som jag smuttar på, sen blir det bortglömt och får stå och kallna. När jag är hemma, blir det gärna en slät kopp eller någon gång ibland en liten bit choklad till. Kaffebröd är sällsynt hemma hos mig.

    Det jag köper mest är Gevalia Milea och nångång ibland Blå Mocca. Till jobbet köps det Classic.

  • 2mrsh 10 oktober 2009

    Usch, jag dricker alldeles för mycket kaffe, jag tycker det är en njutning. Dricker helst Gevalia ekologiskt men köper väldigt gärna smaksatta kaffebönor. De brukar finnas i olika smaker, tex apelsin, choklad, amaretto, vanilj, hallon & grädde, blueberry muffin m fl. Min absoluta favorit är schweizer(L), dvs choklad & mint. Detta kaffe köps på nätet eller i kaffebutiker, tex Kahls.
    Prova gärna:p

  • celice 10 oktober 2009

    :D:D Jag använder Gevalia bryggkaffe eller så använder jag hela böner som jag har till min espressomaskin. Jag dricker många koppar kaffe, börjar dagen med 3-4 koppar sedan blir det ett drickan mer eller mindre hela dagen, däremot inte så mycket på kvällen då är det vatten som gäller:D

  • maria_wijk 10 oktober 2009

    1-2 muggar perkulatorbryggt kaffe per dag med mjölk, gärna Maxwell house eller Zoegas Blue java.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.