Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe

  • anmawa 10 oktober 2009

    Vi är delade i två läger. Min man handlar oftast och då blir det Gevalia eller Löfbergslila beroende på pris. Får jag bestämma blir det grön Zoegas. Jag tycker inte om snabbkaffe det går bara inte att vänja sig. Jag dricker max tre koppar per dag. Gillar te på kvällen, men nu ska jag ta ett glas rött och fira lördagskväll med familjen.(L)

  • Majainorr 10 oktober 2009

    Dricker inte något speciellt märke, utan köper det som är på x-pris.
    Brygger 6 koppar på morgonen och fyller en termos, men det är inte alltid att den blir helt tömd.
    Har lite svårt för snabbkaffe, brygg är bäst!

  • lmk 10 oktober 2009

    Classic Svea i Perkulator. 1 stor mugg på morgonen efter gröten, sen en 2-3 koppar restaurang kaffe på jobbet,

  • TM 10 oktober 2009

    KAFFE!
    jag har efter år av latte drickande,både hemma och ute,börjat gå tillbaks till en hederlig kopp kaffe. om jag tar en latte ute blir det hellre en soyalatte.-På morgonen är jag kräsen vad det gäller styrka och smak.Vill ha det starkt med en fyllig arom.Gevalia och Löfbegs finns alltid hemma.

  • Fiona 10 oktober 2009

    Har inte ens en kaffebryggare jag, eller något annat.
    Kör på snabbkaffe. För tillfället är det Löfbergs lila jag har hemma, men det brukar ändras mellan varven.
    Har främst för att bjuda när någon kommer o hälsar på, även att jag tycker kaffe är gott själv.

  • familjenlundin 10 oktober 2009

    Vi kör med Zoegas eller Maxwell House hemma hos oss, och det brukar bli 1-3 koppar kaffe om dagen :)

  • kattgnag 10 oktober 2009

    Vi är kaffekärringar, jag och min gubbe, så får vi inte kaffe får vi abstinens.
    På helgen är termosen fylld, bara att ta sig en kopp när man känner för det. På vardagarna blir det betydligt mindre eftersom vi jobbar heltid båda två och inte har samma frihet.
    Maxwell House älskar jag men köper det nästan aldrig för det skulle bli för dyrt för oss galningar:D
    Oftast blir det Gevalia eller Löfbergs Lila

  • flingsalt 11 oktober 2009

    Zoegas såklart! :)
    På jobbet har vi något danskt som smakar ungefär som Löfbergs Lila.. Scch Tvi!

  • vanillalover 11 oktober 2009

    ZOEGAS givetvis!
    Här hemma har vi en kaffemaskin som gör en kopp i taget. Maler bönorna och brygger sedan , kan bli både Latte, Cappucino mm. Bästa hela bönorna (som blir starkast, som vi vill ha det) är Zoegas Etiopia eller Forza
    Vi har också en vanlig kaffekokare och då nvänder vi Zoegas Blue Java

  • Okänd 11 oktober 2009

    Vi dricker vilken sort som helst bara det är Zoegas förståss!

  • Okänd 11 oktober 2009

    Zoegas mezzo är favoriten. Jag drycker två stora koppar tidigt på morgonen då är jag kaffeympad för dagen.(Y)

  • 2mrsh 14 oktober 2009

    Skrivet av asalj den 10 okt 2009

    Usch, jag dricker alldeles för mycket kaffe, jag tycker det är en njutning. Dricker helst Gevalia ekologiskt men köper väldigt gärna smaksatta kaffebönor. De brukar finnas i olika smaker, tex apelsin, choklad, amaretto, vanilj, hallon & grädde, blueberry muffin m fl. Min absoluta favorit är schweizer(L), dvs choklad & mint. Detta kaffe köps på nätet eller i kaffebutiker, tex Kahls.
    Prova gärna:p


    För er som vill prova, titta in på www.aromia.se. Julklappstips:D

  • Vangla 16 november 2009

    Dricker ca 2-3 liter om dagen.
    Har en kopp som rymmer en halv liter, så det känns inte så mycket.

    Blir mest Kulta Katrina till vardags. Douwe Egbert smakar bra också. Som premium kaffe tycker jag om Jamaican blue mountain.

    Om jag är ute på lokal så blir det förstås andra sorter också.
    Tycker om att fara runt på olika kaffeställen runt om i Europa och testa mig fram.
    Det godaste kaffe jag druckit än så länge drack jag på på ett kaffeställe mellan Upesgriva och Jurmala i Lettland. Mitt ute i ingenstans fanns detta caf'e med det otroliga kaffe som fick min mun att slå volter.
    Kan absolut rekommendera att ta en sväng över sjön.

  • Gnurf 16 november 2009

    Vilka festliga namn Euroshopper har satt på sina kaffeblandningar (Y) Douwe Egbert...ja jäklar i mig...var får de allt ifrån...:o

    Skrivet av Vangla den 16 nov 2009

    Dricker ca 2-3 liter om dagen.
    Har en kopp som rymmer en halv liter, så det känns inte så mycket.

    Blir mest Kulta Katrina till vardags. Douwe Egbert smakar bra också. Som premium kaffe tycker jag om Jamaican blue mountain.

  • Vangla 16 november 2009

    Douwe Egbert är ett Holländskt kaffe. Tyvärr har dom ofta bara en storlek på kopparna i Holland har jag upptäckt. Så det krävs ungefär fyra koppar för att stilla min kaffetörst någorlunda.

    Skrivet av Gnurf den 16 nov 2009

    Vilka festliga namn Euroshopper har satt på sina kaffeblandningar (Y) Douwe Egbert...ja jäklar i mig...var får de allt ifrån...:o

    Skrivet av Vangla den 16 nov 2009

    Dricker ca 2-3 liter om dagen.
    Har en kopp som rymmer en halv liter, så det känns inte så mycket.

    Blir mest Kulta Katrina till vardags. Douwe Egbert smakar bra också. Som premium kaffe tycker jag om Jamaican blue mountain.

  • 123Linnea 16 november 2009

    Hej!
    Jag dricker 2 muggar till frukost. Sedan blir det 1-2 koppar till under dagen. I sällsynta fall blir det inget mer, och i ännu mer sällsynta fall blir det lite till.
    "Dagen efter" blir det inget kaffe alls...

    Jag brukar köpa rättvisemärkt Gevalia. Man får ösa på en del - för försvagt kaffe suger!!
    Nu lyssnar jag på Coldplay (if intresseföreningen antecknar!)

  • gladavmat 16 november 2009

    Dricker te på morgonen som min man brygger på ett noga uttänkt sätt, o sen kaffe ur automat på jobbet. När vi är lediga anv. vi perkulator till kaffet. Vad jag önskar det fanns en appart till te, kaffe o vatten!!

  • MrsC 16 november 2009

    Jag dricker bara te just nu Lipton Russian Earl Grey och min man dricker bara Lindvalls bryggkaffe...http://www.lindvallskaffe.se/start.php

  • Buspippi 16 november 2009

    Jag fördrack mig på Kaffe för 10 år sedan när jag sände radio på radio SFR i Norrköping halva nätterna.. Så sedan dess dricker jag i stort sätt bara te...

  • Redros8 17 november 2009

    Hej!
    Jag dricker Zoegas kaffe såklart! Eftersom jag är en kaffekärring så blir det rätt många koppar per dag :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.