Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe

  • tigerlilly27 17 november 2009

    Dricker inte speciellt mycket kaffe hellre thé.
    Brygger gevalia el nåt liknande när det kommer främmande. Däremot om jag går på café så blir det en latte:)

  • suzukigs 17 november 2009

    Vattenkvaliten spelar roll hårt vatten är lika med mörkt kaffe
    Då är Zoegas bäst :)

  • lelle71 20 november 2009

    Nescafé lyx här med! (L) de är godast!


    Ska man dricka snabbkaffe finns det tyvärr bara en sort som duger... och det är världens största tillverkare av snabbkaffe... ialla fall tror jag att Nescafé e störst... Provade en gång ett snabbkaffe som hette gold... fy för den lede vilket vidrigt kaffe... annars brukar ju mjölken jag har i mitt kaffe göra det lättare att förlåta konstiga kaffesmaker... :)

  • 123Linnea 20 november 2009

    Apropå snabbkaffe - Min mamma har övergått till att göra snabbkaffe i stället för bryggkaffe. Det smakar samma om det bara får stå tillräckligt länge och dra, säger hon. Och eftersom jag blir bjuden på kaffe hos henne då och då, kan jag erkänna att det faktiskt smakar betydligt bättre efter en liten stund. Nästan gott.

  • boz1965 20 november 2009

    Pulverkaffe? Ryyyyyyyser... Finns det nåt vidrigare? Då dricker jag hellre te.

  • Marre73 7 augusti 2010

    Jag dricker otroligt mycket kaffe,kan bli upp emot 2 (12koppars) perkulatorer om dagen eller caffe latte utr. Men Gevalia kok är vad som gäller för mig,köper också kaffebönor som jag maler och blandar i,kanongott! Spelar ingen roll vad bönorna är för sort,löfbergs lila,zoegas,gevalia, you name it.....(Y)

  • Carina6801 8 augusti 2010

    Som skåning jag är, är det Zoégas Skånerost som gäller och har gjort i alla år. Nescafe duger om det bara jag som ska dricka och det är lite bråttom. Bodde på Cypern några år och där dricker man kaffet med bönorna (sumpen) kvar i den lilla koppen. Detta kaffe serveras på tre sätt; skétto - utan socker, métrio - med lite socker samt glykó - sött! Min cypriotiske kaffefavorit är métrio. Kokkaffet är laddat rejält med koffein så man blir pigg direkt efter en kopp!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.