Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kaffeblandningar

  • fiint11 7 december 2009

    Någon som har några bra tips på egna kaffe blandningar att göra som tex julkaffe, vaniljkaffe mm? :D

  • flackagard 7 december 2009

    Det jag provat några gånger är att stöta lite kardemumma och blanda i bönorna. Det blir julig smak.

  • smeand 7 december 2009

    Jag gör en blandning med kardemumma, kanel och pomeransskal. Jag tar hela kryddor och stöter dem lite i en mortel och blandar sedan med kaffet. Vill man lyxa till det kan man ha en klick vispad grädde smaksatt med saffran till kaffet sedan.

  • fiint11 7 december 2009

    tack! båda blandningarna verkar bra, så de ska jag pröva men Okunnig som jag är så vad är pomeransskal?:p

  • idea_ 7 december 2009

    Pomeransskal säljs bland kryddorna och är skalet från en citrusfrukt, apelsinsläkting, där själva fruktköttet tydligen är lite tort och tråkigt men skalet ger underbar smak som krydda.

  • anault-4 7 december 2009

    Jag brukar tillsätta en 1tsk kanel per 4koppar kaffe. Bara att lägga tillsammans med kaffet och brygga som vanligt!

    Lycka till!

  • fiint11 9 december 2009

    Nu har jag faktiskt prövat de olika sorterna och de va alla goda. Nästan så man börjar undra varför jag dricker "vanligt" kaffe annars, gott att variera lite :D

  • boz1965 9 december 2009

    En kanelstång i kaffekannan är aldrig fel.

  • bernit 9 december 2009

    En kopp färskbryggt svart kaffe är gott nog !!:p

  • boz1965 9 december 2009

    Annars är det inte helt fel med en slatt whisky i fikat heller. :p

    Slatt = skånska för skvätt.

  • bernit 9 december 2009

    Skrivet av boz1965 den 9 dec 2009

    Annars är det inte helt fel med en slatt whisky i fikat heller. :p

    Slatt = skånska för skvätt.


    Eller en god Cognac:p:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.