Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokoskräm

  • NewDown 27 juli 2008

    Var i helgen och hälsade på min kusin, hon hade köpt en bok med bara smooties recept i. En mycket inspirerande bok men i en del recept skulle det vara kokoskräm, vilken avdelning i affären ska man leta efter kokoskräm på.
    Eller är det specialaffärer som gäller någon som vet.

    Det finns ju en prudukt vid allergimaten som heter kokosgrädde kan man kanske använda den istället?

    Har nämligen aldrig hört talas om kokoskräm. :)

  • farmoringer 27 juli 2008

    Det här hittade jag.


    Krämig kokosmjölk
    Krämig kokosmjölk är lite fylligare än traditionell kokosmjölk men används på samma sätt. Ger en krämig mild kokossmak på wokrätter och soppor och kan med fördel ersätta grädde och mjölk i matlagning. Går även bra att baka med, ger bakverk en saftig smak. Fetthalten är ca. 18 %. Kan frysas

  • monac 27 juli 2008

    övertygad om att kokosgrädde blir suveränt i din smoothie!
    skriv gärna och berätta vad du ska ha i mer:)

  • Vivoplena 27 juli 2008

    Kokoskräm är koncentrerad kokosmjölk. Konsistensen är ungefär som chokladpudding.

  • NewDown 27 juli 2008

    Skrivet av Vivoplena den 27 jul 2008

    Kokoskräm är koncentrerad kokosmjölk. Konsistensen är ungefär som chokladpudding.



    okej men var i butiken, Runt vilka varor ska jag leta efter den i tror ni?

  • grill 27 juli 2008

    Där nudlar finns skulle jag tro eller vid baksaker.

  • farmoringer 27 juli 2008

    Jag tror du ska titta där kokosmjölken finns...

  • monac 27 juli 2008

    orient butiker tror jag! köpte det en gång i tron att det skulle vara nått slags "gräddigare" kokosmjölk. men som jag förstår så är det icke avfettad kokosmjölk det handlar om...vet någon HUR man använder den är jag tacksam för den informationen:)
    Blev bara fett & oljigt..skumt!
    Tror på kokosgrädde/mjölk till smoothie...kanske med mango & färsk ananas.
    Tärnad fryst mango finns i frysdisken på ICA.(Y)

  • NewDown 28 juli 2008

    okej tack för alla svar jag ska kolla i affären när jag handlar och återkommer med resultatet.

  • monac 28 juli 2008

    ja gör det!!!:)

  • Agi007 28 juli 2008

    Skrivet av farmoringer den 27 jul 2008

    Det här hittade jag.


    Krämig kokosmjölk
    Krämig kokosmjölk är lite fylligare än traditionell kokosmjölk men används på samma sätt. Ger en krämig mild kokossmak på wokrätter och soppor och kan med fördel ersätta grädde och mjölk i matlagning. Går även bra att baka med, ger bakverk en saftig smak. Fetthalten är ca. 18 %. Kan frysas


    Du borde hitta produkten bland kokosmjölk, som någon redan nämnt. Denna produkten är av märket Blue Dragon, så se om du kan hitta deras produkter. Samma produkt har jag även i mitt skafferi. Jag tror forstås att det går lika bra med kokosmjölk, i alla fall om du lagar curry, men jag vet ej hur det smakar i en smoothie.

    Lycka till !

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.