Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Leopards Leap

  • croxie64 17 februari 2008

    Julen 2006 så fick vi en flaska rött av min sambos syster och sen dess så har jag köpt det många gånger. Jag kan varmt rekommendera det till rött kött, men den fungerar också alldeles utmärkt tillsammans med ost.

    Gör man ostbrickor nu förtiden förresten?

    Hur som helst, vinet heter Leopards Leap 2004 Cabernet Savignon och är ursprungligen från Sydafrika. Jag har prövat de flesta av deras viner och allesammans är utmärkta.

    Jag vet inte om det finns att köpa på Systembolaget, men det skadar inte att fråga. Här så kostar en flaska runt £3-£4.
    Vinets webb sida finns på http://www.leopards-leap.co.za/

    Christa

  • styvan 17 februari 2008

    Jag sökte på systembolagets hemsida efter detta vin men fick inget napp så troligen finns det inte i Sverige!?:o

  • anluk 17 februari 2008

    Ostbrickor är väl ff något man gör, men kanske inte lika ofta som tidigare???? Jag älskar riktigt god ost och ett gott vin till det.

  • ikah 17 februari 2008

    På Alko i Finland har vi det vita vinet.
    Leopards Leap Sauvignon Blanc som kostar 8,65€

    Vi har fortfarande ostbrickor, det är så gott!:p

  • croxie64 17 februari 2008

    Synd att det inte finns i Sverige för det är gott :)

    Och ostbricka är jättegott. Men man vet aldrig eftersom det är trender i mat som i allt annat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.