Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Milt te??

  • Penne 5 februari 2009

    Om man som jag, till och från, har magkatarr så bör man ju undvika både te och kaffe. Har lärt mig att klara mig utan kaffe, men det är tråkigt..Undrar om det finns något te som är "snällt" mot magen? Jag tänker typ grönt te och sånt där? Eller är det också starkt eller syrligt eller vad det nu är som gör att te "sliter" på magen? Någon som vet??

  • systeryster 5 februari 2009

    Örtte går säkert bra. Pepparmyntste, ska vara bra för magen.
    Kamomillte är rogivande. Gott med lite honung i :p
    Vanligt te är nog mest slitsamt om det är smaksatt genom något som heter bergamottolja, vilket de flesta teer är, som earl grey tex.

  • monac 5 februari 2009

    pröva "YOGI tea" personliga favoriter. AUYRVEDISKT.
    KRAVMÄRKT är det oxå!(Y)
    Du hittar de på hälsokosten!
    Varm rekomendation.:)

  • Penne 5 februari 2009

    Vad bra, dessa tips ska absolut prövas! Tack för det!

  • monac 5 februari 2009

    pepparmynta,fänkål,anis och kamomill är annars örter som är väldigt snälla mot irriterade magar!

  • The_mama97mia 5 februari 2009

    Till kvällen kör jag gärna pepparmynta, kamomill och en påse grönt te... i en kanna...
    Sen finns ju Rooibos, men jag gillar inte det så mkt. Det ska ju vara utan teobromin - så det kan ju vara ännu mildare än grönt te .

  • marialm 5 februari 2009

    Hej! Mitt gröna lavendelte är snällt och gott ( finns bland mina recept) liksom Kahl´s göna Chai. Lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.