Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nu har jag köpt vin på nätet!

  • Steffes 22 april 2010

    Då har man premiär handlat vin på nätet. Lite osäker var man att det skulle bli något sturl, men det blev det inte.
    Vinerna jag köpte var "supergoda" och passade bra till min maträtter. www.doyoulikewine.se är adressen.

  • chrisq 22 april 2010

    :DD dom har jättegoda viner har handlat där massvis med ggr kul att du blev nöjd(Y)

  • ingela71 22 april 2010

    Ja det ska man kanske prova!!:)

  • Steffes 22 april 2010

    Skrivet av ingela71 den 22 apr 2010

    Ja det ska man kanske prova!!:)


    Det borde du, fick det levererat till hemmet. Slippa köer och sura miner på systemet! (:

  • Darkanna 8 maj 2010

    det finns väl inga sura miner på systemet;) och det är endast köer lördagar efter 14.30. iaf i NackaD

  • jimboz 8 maj 2010

    Är det någon som har tips på var man kan hitta whiskey på nätet , helst lite udda sorter.


    Jag hjälpte mig själv och hittade Bodega där det fanns ett hundratal sorter...

  • bakakaka 8 maj 2010

    Bodegashop har vi beställt ifrån flera gånger. Bra priser. Nackdelen är att det är ganska lång leveranstid.

  • jimboz 8 maj 2010

    Skrivet av bakakaka den 9 maj 2010

    Bodegashop har vi beställt ifrån flera gånger. Bra priser. Nackdelen är att det är ganska lång leveranstid.


    Jag får väl köpa en virre på bolaget och sitta och smutta på den tills den stora leveransen kommer då :)

  • bakakaka 9 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 9 maj 2010

    Skrivet av bakakaka den 9 maj 2010

    Bodegashop har vi beställt ifrån flera gånger. Bra priser. Nackdelen är att det är ganska lång leveranstid.


    Jag får väl köpa en virre på bolaget och sitta och smutta på den tills den stora leveransen kommer då :)


    Ha ha.... Bra idé, men köp två, så det räcker medan du väntar {laugh}

  • The_mama97mia 9 maj 2010

    Hur funkar leveranserna från Bodegashop?

  • flabban 9 maj 2010

    Är också intresserad av Bodegashop. Det är ju mycket låga priser, är skatten inräknad, är frakten dyr? Har aldrig handlat från något annat land, än Sverige, via nätet tidigare, så nyfikenheten är ju stor över hur det funkar.

  • MatAnders 9 maj 2010

    Det lönar sig väl mest om man köper större partier eller?

  • bakakaka 9 maj 2010

    Frakten för första lådan (6 flaskor) kostar ca 275 kr. Sen blir ju frakten billigare per låda ju mer man köper. 6 lådor kostar ca 640 kr (107 kr/låda) i frakt. Efter beställning blir man länkad till ett fraktbolag där man beställer frakten själv. Inte så svårt. Där står att leveranstiden är 3-4 veckor. Men det står ingenting om att det tar upp till tre veckor innan dom hämtar upp beställningen och transporten påbörjas. Men 6-7 veckors väntan får man räkna med. Leveransen sker med buss. När man kollar leveranskostnaden så kan man skriva in sitt postnummer så får man veta var närmaste bussgodsombud finns, där du får hämta dina varor. Man kan följa leveransen på nätet hela tiden.
    http://www.bodegashop.com (Y)

  • jimboz 9 maj 2010

    Det får alltså vara lite framförhållning till supandet ...Vårspriten kommer på midsommar och höstsnapsen till julbordet {clap}

  • bakakaka 9 maj 2010

    Ha ha ha... ja precis. Man får ständigt ha två ordrar inlagda o_O

  • flabban 9 maj 2010

    Tack för svaret. Låter väldigt spännande. Återstår att se om man vågar.

  • The_mama97mia 9 maj 2010

    Skrivet av flabban den 9 maj 2010

    Tack för svaret. Låter väldigt spännande. Återstår att se om man vågar.


    Höörudu, vi kanske skulle fundera på att gå ihop om en beställning till Finspång.

  • bakakaka 10 maj 2010

    Skrivet av flabban den 9 maj 2010

    Tack för svaret. Låter väldigt spännande. Återstår att se om man vågar.


    Ska erkänna att vi var lite skeptiska första gången vi skulle handla. Men det har aldrig varit några problem de 4-5 gånger vi handlat där.{party}

  • flabban 10 maj 2010

    Skrivet av bakakaka den 10 maj 2010

    Skrivet av flabban den 9 maj 2010

    Tack för svaret. Låter väldigt spännande. Återstår att se om man vågar.


    Ska erkänna att vi var lite skeptiska första gången vi skulle handla. Men det har aldrig varit några problem de 4-5 gånger vi handlat där.{party}



    Jag vågade, men något gick väl fel, för när jag skulle klicka på länken för att godkänna registreringen som kom till min e-postadress, så gick det inte. Mycket trist. Jag antar att inte du hade några problem i början, eller?

  • amoz 10 maj 2010

    Skrivet av bakakaka den 10 maj 2010

    Skrivet av flabban den 9 maj 2010

    Tack för svaret. Låter väldigt spännande. Återstår att se om man vågar.


    Ska erkänna att vi var lite skeptiska första gången vi skulle handla. Men det har aldrig varit några problem de 4-5 gånger vi handlat där.{party}


    Jag som trodde att alla som bor i södra Sverige åkte till Tyskland och handlade{question}.......det gör vi och då förenar vi shoppingen med en två dagars tur med övernattning.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.