Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nutellasemifreddo och vad till??

  • slarvan 26 september 2012

    Jag ska bjuda på en nutellasemifreddo, men skulle vilja bjuda på nåt alkoholaktgt till. Vad passar till detta tror ni? Antingen nåt dessertvin eller är kaffe och nån likör godast?

    Receptet på vad jag ska göra.
    therese-gottochblandat.blogspot.se/2011/08/nutella-semifreddo.html

  • JennyV 27 september 2012

    Kaffe och choklad är oslagbart för mig, så en kopp kaffe och varför inte en Kahlua till. Den är ju väldigt söt så det kanske blir för sött men det är väldigt god!!

  • sju 27 september 2012

    Portvin är gott till desserter.

  • slarvan 27 september 2012

    Skrivet av sju den 27 sep 2012

    Portvin är gott till desserter.


    Ja, det är ju det. Men passar det med portvin till alla sortes desserter? Vilka är godast, och vilken kan tänkas passa till min dessert?

  • patrickwester 28 september 2012

    Kör ett eiswein eller ett marsalavin, det blir kanon. Eiswein hör kanske inte till vanligheten att man har druckit så det kanske vore något...:)

  • Roggan 28 september 2012

    Jag gjorde en gång varm choklad på vahlronachokladkaka, vaniljstång och apelsinrom och serverade till Nutellasemifreddo. Var en mycket lyckad kombination. (Smakade som romerska bågar.)

  • slarvan 28 september 2012

    Skrivet av Roggan den 28 sep 2012

    Jag gjorde en gång varm choklad på vahlronachokladkaka, vaniljstång och apelsinrom och serverade till Nutellasemifreddo. Var en mycket lyckad kombination. (Smakade som romerska bågar.)


    Oj, det lät komplicerat, men tack ändå :)




    Ska kolla in dessertvinerna jag fick tips om i inlägget ovanför, tack :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.