Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Okända sirapssorter.

  • Bodil56 9 augusti 2008

    :o:o:o:o:o:o:oJag har i några drinkrecept stött på två sirapssorter, som jag aldrig hört talas. Det är passionsfruktssirap och chokladsirap. Finns det någon bland klubbens alla medlemmar som hört talas om dessa två sirapssorter eller vet var man kan få tag på dem.

  • Okänd 9 augusti 2008

    Har aldrig hört talas om dessa sirapssorter......Ska bli kul att höra om nån vet nåt om dem.
    Kan det vara så att man blandar det själv?
    Hoppas nån svarar.
    Intressant fråga du ställer Bodil56(Y)

  • starfighter 9 augusti 2008

    Vet inte om de kanske menar 'syrop' som är till konsistensen en sirapsliknande essens, används bl a för smaksättning av olika kaffedrycker? Eller kanske en reduktion av passionsfrukts-juice?

  • Kicki8 9 augusti 2008

    Letade lite på nätet.Chokladsirap verkar vara smaksättare till kaffe.
    Kolla in detta:
    http://www.shop.choconet.se/group.asp?group=218&sub=164

    Den andra verkar ingå i drinkar men inget var man kan hitta den.
    Vet att det finns på vissa affärer sirap till kaffet i kaffehyllan.
    Då jag ej själv dricker kaffe är jag ingen expert.

  • Roggan 9 augusti 2008

    Det finns ett märke som heter "Monin" (om jag nu minns rätt) som används på många barer. Det finns många smaker för smaksättning av drinkar. Har sett att det finns på vissa välsorterade mataffärer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.