Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Piña Colada till nyår

  • marwis 3 januari 2009

    Är precis hemkommem från Goa i Indien och jag kan säga att det blivit en och annan Piña Colada..:D
    Äkta kocosmjölk, färsk ananas, ljus rom och bara 18 kr. Lägg sen till 30 grader i luften och 27 i vattnet. Längtar redan tillbaka. (L)Får väl blanda mig en egen drink hemma och drömma mig tillbaks.
    / Marie

  • matnjutaren 3 januari 2009

    Det receptet som du satte ihop kan jag förstå att det blev smarrigt.(Y)
    Kul att ni fick en BRA variant på en av de bästa drinkar som finns, :D
    Drinkar har ju den "benägenheten" att blandningen är lika olika som det finns städer och barer typ...:p
    Att exprimentera sig fram till just, sin favorit, som du nu gjorde och fick fram er egen speciella "lilla tolkning" är ju ett bevis för att...Trägen vinner! :D(Y)(Y)
    Man ska inte vara rädd för att mixtra lite själv. Det ät inte alls så "avancerat" som man kan tro. :)

    Härligt att höra att ditt resultat blev sååå lyckat linaolsson.(L)

    Ett litet tips till er som inte är så "förtjusta" i rödvinssmaken...:p
    Testa att blanda en "Bamboo".
    Lika delar av rödvin och Coca-cola.
    Smakar lite åt "glögg-hållet" men kallt.:)
    Eller varför inte en "Splitz"? :)
    Perfekt i sommarhettan.(Y)
    Lika delar VITT vin och Seven-Up eller fruktsoda.

    Sååå...KÖR HÅRT bland era ingredienser! :D(Y)

    Mvh/Marita

  • matnjutaren 3 januari 2009

    Skrivet av marwis den 3 jan 2009

    Är precis hemkommem från Goa i Indien och jag kan säga att det blivit en och annan Piña Colada..:D
    Äkta kocosmjölk, färsk ananas, ljus rom och bara 18 kr. Lägg sen till 30 grader i luften och 27 i vattnet. Längtar redan tillbaka. (L)Får väl blanda mig en egen drink hemma och drömma mig tillbaks.
    / Marie


    ÅH! Vad mysigt det lät!
    Välkommen hem! :D
    Tittar jag ut genom fönstret nu, så längtar jag med till Indien.:'(
    Regn,rusk och SNÖ i en salig blandning...:p
    Tror jag ska dela en drink med dej och drömma mej bort oxå.....:D(Y)(Y)

  • lillawe 3 januari 2009

    Skrivet av linaolsson den 3 jan 2009

    Det är ju lördag idag lillawe!! :p Såklart du kan unna dig en pina colada:D


    får bli nästa lördag!// llilawe

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.