Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på Blåbärsvin sökes!

  • Whistler 12 oktober 2008

    Hej
    Har hört att blåbärsvin ska vara gott och ska försöka mig på att göra det nästa år. Har någon något recept på det eller nått tips på vart jag kan tänkas hitta ett gott?

  • monac 12 oktober 2008

    synd att förstöra så goa bär väl?????:'(

  • Whistler 12 oktober 2008

    det finns så det räcker att äta dom som dom är med
    :p

  • tilda 12 oktober 2008

    Har precis suttit och funderat på om det finns någon som har ett recept på blåbärslikör?

  • zonale 12 oktober 2008

    Blåbärslikör

    Detta har jag sparat att testa nästa år då det förhoppningsvis finns blåbär igen!!!

  • Whistler 12 oktober 2008

    Har lagt till den, ska prova.

    Men jag vill ha ett vin med. :p

  • Mellanbellan 12 oktober 2008

    Jag vet inte om detta är vad du tänkt dig men så gjordes det hemma för en sån där, 35-40 år sen
    Fönstervin

  • Whistler 15 oktober 2008

    Kanske, ska prova den.
    :)

  • LaJefa 15 oktober 2008

    Är där någon som har fler roliga vin recept. Jag kan inte få tag i blåbär här, men kanske finns där något enkelt vin som man kan göra med andra frukter. Skulle bli glad för tips.

  • LaJefa 15 oktober 2008

    Vet någon om man kan göra vin på apelsiner och citroner???????

  • The_mama97mia 15 oktober 2008

    Hej , jag har ett recept på "Tumregel för 20 L vin" som gäller alla sorters frukter o bär. Och ett på Reidars apelsinvin.
    Tror att det ska gå att göra en sherryvariant också på apelsiner - med hel råg i, men har inget recept på det.

    Har för mig att det ska finnas en särskild kokbok om hur man gör eget vin på frukt o bär, sök på det så får du säkert finfina stalltips!

  • kocken22 26 oktober 2008

    Jag har gjort flera gånger ett blåbär/limevin som är otroligt gott...
    Alla som jag bjudigt det på är supernöjda.
    Kan med fördel blandas ut med fruktsoda en varm härlig sommardag.
    Dett vin bryggs på Juicekoncentrat...
    Vill na ha receptet så hojta till...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.