Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept utan ugn och spis

  • 123Linnea 8 mars 2010

    Jag skulle behöva hjälp med recept som jag kan slänga ihop med barnens hjälp, på fritis. Våra lokaler har inte ugn och spis - och vi kan ju inte göra chokladbollar varje fredag... Men det är just för det fåtal som går länge och känner sig lite "övergivna" på fredagseftermiddagen.

  • The_mama97mia 8 mars 2010

    Har ni micro eller vattenkokare? Eller måste det bara vara kalla rätter?

    Jag tänker fruktsallad, kan ju vara både gott o nyttigt o barnen kan ju hjälpa till kanske.

    Eller nyponsoppa och mandelbiskvier.

  • margitkallgren 8 mars 2010

    Ta dit ett smörgåsjärn eller våffeljärn och gör varma smörgåsar elle våfflor gärna med sylt och
    grädde. Det blir succé lovar jag. Vänlig hälsning Margit

  • ros 8 mars 2010

    {laugh}Ett tips är att grilla korv ute på en engångsgrill eller över öppen eld om dom möjligheterna finns
    servera tillsammans med korvbröd, ketchup och senap

  • 123Linnea 8 mars 2010

    Vad snälla ni är som tipsar! Mellanmålet äter vi ihop med de andra avdelningarna inne i matsalen, så eg är det bara något litet som behövs. Vattenkokare kan vi låna in, men micro har vi inte...

  • Mistys 8 mars 2010

    Cornflakestoppar - typ blockchoklad och cornflakes eller rispuffar.
    Doppa fruktbitar i blockchoklad
    Parfait - Blir nästan som glass fast frys krävs förstås.

    Har jag förstått rätt att det ska vara någon liten godbit på fredagseftermiddagen. Eftersom det var variation till chokladbollarna du sökte.

  • Mistys 8 mars 2010

    Radiokaka
    Cheesecakes - kräver frys. Man kan göra i portionsformar ( bullformar) om man vill.
    Dammsugare
    Myrstackar



    Ja får man tänka ett tag dyker det upp mer :p

  • The_mama97mia 8 mars 2010

    mmm annars kan det också vara trevligt med lite plock o dipp - morot gurka paprika vad man har, dippa i ngn god gräddfilssås med lök. lite försmak på fredagsmys?

  • Gnurf 8 mars 2010

    Kexchoklad är oxå gott och lättlagat...inte att förakta i nödens stund....>:D

    Annars gillade jag tipset med våffeljärn, smörgåsgrill eller engångsgrill. Har man tillgång till eldstad är det supergott att grädda slobba på en murrikka...alltså norrländska plättar med rökt fläsk...{worship}

  • idea_ 8 mars 2010

    Hmm, har ni vattenkokare och elvisp kan ni ju försöka er på kokosbollar (eller som de på västkusten säger: munkar) gott och ganska enkelt, men det kräver att någon står en halvtimme och vispar med elvispen, men är det några ungar kan de ju turas om. Sen är det ju både mjölk och glutenfritt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.