Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Saft på fysta bär??

  • asamariah 3 augusti 2008

    Jag är som sagt i safttagen och funderar nu om jag kan frysa in bären först och göra saft om några veckor istället? Eller måste jag koka rubbet på en gång det plockats?

  • anluk 3 augusti 2008

    Det går alldeles utmärkt att frysa in bären. De håller sig bra i frysen och är bara att ta fram när du skall koka saften. Så gör jag alltid..

  • majamia 3 augusti 2008

    :D

    Skrivet av asamariah den 3 aug 2008

    Jag är som sagt i safttagen och funderar nu om jag kan frysa in bären först och göra saft om några veckor istället? Eller måste jag koka rubbet på en gång det plockats?

    Det gör jag med och då brukar jag blanda lite av varje och det brukar bli god saft. Igår kokte jag saft på 4 kg vinbär och den blev jättegod, använde ett recept här bär man skulle ha i vaniljsocker! Toppen gott! :D

  • asamariah 3 augusti 2008

    Kanon! Tack för svaren!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.