Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Soda Streamer

  • corvette 5 augusti 2008

    kan bara hålla med
    Är storkonsument av bubbelvatten och sodastreamern gör livet lättare när man slipper bära hem alla flaskor från affären.
    Tog bara lite tid att vänja sig vid smaken,
    Smakar ju lité annorlund.

  • urqvinna 5 augusti 2008

    När jag har haft ett halvtaskigt vin hemma,vitt eller rose så har jag gjort bubbelvin.
    VIKTIGT man kan bara fylla flaskan till lite under hälften (vinet skall vara kallt) med vin annars så bubblar det över,
    inte bara i skallen utan i flasken med :o.

    Jag har slutat köpa essenser. Blandar i citron eller annat i vattnet exempelvis fun light.

    Tänk på vad man sparar på miljön och i plånboken,med tanke på att en patron alco jet ger 60 liter kolsyrat vatten till ett pris under hundralappen.

  • -karo- 5 augusti 2008

    Just när det gäller citrusfrukter och att det blivit vanligt att folk har i sitt bordsvatten så har jag för mig att det är tandläkarnas nya gissel. Det fräter på emaljen.

  • urqvinna 5 augusti 2008

    Skrivet av -karo- den 5 aug 2008

    Just när det gäller citrusfrukter och att det blivit vanligt att folk har i sitt bordsvatten så har jag för mig att det är tandläkarnas nya gissel. Det fräter på emaljen.


    Ja allt måste man ju göra med måtta,och borsta tänderna ofta:)

  • azlan_lena 5 augusti 2008

    vi är mer än nöjda med vår soda streamer ....(Y)

  • Smulpajen 5 augusti 2008

    Skrivet av urqvinna den 5 aug 2008

    Skrivet av -karo- den 5 aug 2008

    Just när det gäller citrusfrukter och att det blivit vanligt att folk har i sitt bordsvatten så har jag för mig att det är tandläkarnas nya gissel. Det fräter på emaljen.


    Ja allt måste man ju göra med måtta,och borsta tänderna ofta:)


    Man ska aldrig borsta tänderna direkt efter att man ätit apelsin eller citron. Vänta minst 1 tim.

  • urqvinna 5 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 5 aug 2008

    Skrivet av urqvinna den 5 aug 2008

    Skrivet av -karo- den 5 aug 2008

    Just när det gäller citrusfrukter och att det blivit vanligt att folk har i sitt bordsvatten så har jag för mig att det är tandläkarnas nya gissel. Det fräter på emaljen.


    Ja allt måste man ju göra med måtta,och borsta tänderna ofta:)


    Man ska aldrig borsta tänderna direkt efter att man ätit apelsin eller citron. Vänta minst 1 tim.


    Ok hade inte en aning,se vad man lär sig precis hela tiden

  • Ullis1 5 augusti 2008

    Jag vill göra ett tillägg till ovanstående inlägg;
    även t.ex äpple (fruktsyror) fräter på tänderna så egentligen ska man skölja munnen med vanligt kranvatten efter att man ätit allt som är syrligt och därefter vänta en timme med att borsta tänderna då syran mjukar upp emaljen och gör den mindre motståndskraftig.

    Angående Soda Streamer så tycker jag att de verkar vara bra. :)
    Jag dricker alltid bubbelvatten hos svärmor som flitigt använder sin Soda Streamer då hennes vatten inte smakar så bra. Jag tycker att det blir jättegott och så känns det lite mer festligt att dricka det egna kranvattnet fast med bubblor i. (Y)
    Jag ska nog köpa mig en egen har jag tänkt mig, får höra vad sambon säger om det. :p

  • Duvdrottningen 7 augusti 2008

    Tack så jättemycket allihop för era svar!! :) (L) Igår gjorde jag slag i saken och köpte en Soda Streamer! (Y)

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Skrivet av Duvdrottningen den 7 aug 2008

    Tack så jättemycket allihop för era svar!! :) (L) Igår gjorde jag slag i saken och köpte en Soda Streamer! (Y)

    Skål och grattis(H)

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Jag är ju också ny ägare till bubbelmaskinen, och igår fick man då läsa i GP att vi Soda Strem-ägare är dom nya rökarna. Alltså vi bidrar till att förstöra miljön genom våra kolsyretuber. Dessa tuber forslas på lastbil kors och tvärs över kontinenten till Tyskland för att bytas och fyllas på. Sen tillbaka samma väg igen till konsumenten påfyllda. Ska man skratta eller gråta?:'( Kan man verkligen inte fylla på dessa på närmare håll? Man blir matt av hur det fungerar, eller inte fungerar...

  • ca70 7 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 7 aug 2008

    Jag är ju också ny ägare till bubbelmaskinen, och igår fick man då läsa i GP att vi Soda Strem-ägare är dom nya rökarna. Alltså vi bidrar till att förstöra miljön genom våra kolsyretuber. Dessa tuber forslas på lastbil kors och tvärs över kontinenten till Tyskland för att bytas och fyllas på. Sen tillbaka samma väg igen till konsumenten påfyllda. Ska man skratta eller gråta?:'( Kan man verkligen inte fylla på dessa på närmare håll? Man blir matt av hur det fungerar, eller inte fungerar...


    Jovisst, men det transporteras ju även då man köper sitt färdiga flaskbubbelvatten...

  • Annras 7 augusti 2008

    Jag tillhör dem som inte har någon Soda Streamer. Jag dricker ofta och gärna kolsyrat vatten, men kranvatten är inte min melodi. Kan icke med smaken. Av den anledningen har jag inte köpt någon, eftersom det i mitt tycke fortfarande är "äckligt" kranvatten, med enda skillnaden att det är bubblor i. Vad säger ni om det, ni som har Soda Streamer? Jag ser fram emot era synpunkter! (Y)(Y)(Y)

  • K-kristina 7 augusti 2008

    Min man blev överlycklig när jag gav honom en sodastreamer i julklapp.Han använder den jämnt och barnen gillar att få det med hemkoktsaft ex rabarber,vinbär både röd och svart(Y)

  • urqvinna 8 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 7 aug 2008

    Jag är ju också ny ägare till bubbelmaskinen, och igår fick man då läsa i GP att vi Soda Strem-ägare är dom nya rökarna. Alltså vi bidrar till att förstöra miljön genom våra kolsyretuber. Dessa tuber forslas på lastbil kors och tvärs över kontinenten till Tyskland för att bytas och fyllas på. Sen tillbaka samma väg igen till konsumenten påfyllda. Ska man skratta eller gråta?:'( Kan man verkligen inte fylla på dessa på närmare håll? Man blir matt av hur det fungerar, eller inte fungerar...


    Jodå det kan man jag vet att våra gamla patroner fylldes i Arlöv utanför Malmö. Jag vet inte varför man inte gör det längre.
    Egentligen skulle man frågat ägaren till Sodastream företaget Ian Wacht...Kan inte hela hans namn men det var han som hade ett parti för länge sedan ihopa med Bert Karlsson.
    Jag anser att man får ta miljödebatten med en nypa salt,annars kan man inte göra någonting längre,inte ens äta.

  • Smulpajen 8 augusti 2008

    Om någon vill läsa artikeln finns den här!

    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=857&a=436837

    Miljödebatten kräver nog en egen tråd. Där finns hur mycket som helst att diskutera.
    När jag köpte min S S hade jag faktiskt inte en tanke på miljön. Jag ville bara ha bubbelvatten:(

  • annfre03 9 augusti 2008

    Har länge funderat på att köpa Soda Streamer men tyckt att de var för dyra.Gjorde sedan ett klipp när Citygross öppnade här i stan och sålde sina för 399:- !!!
    Jag är jättenöjd, men bojkottar alla dyra smaker och blandar med Fun Light istället. Funkar jättebra (Y)

  • Smulpajen 9 augusti 2008

    Skrivet av annfre03 den 9 aug 2008

    Har länge funderat på att köpa Soda Streamer men tyckt att de var för dyra.Gjorde sedan ett klipp när Citygross öppnade här i stan och sålde sina för 399:- !!!
    Jag är jättenöjd, men bojkottar alla dyra smaker och blandar med Fun Light istället. Funkar jättebra (Y)


    Vilken tur du hade! Jag är också nöjd som tur är eftersom den kostade skjortan.. 899:- PÅ EXTRA PRIS:'(

  • urqvinna 10 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 9 aug 2008

    Skrivet av annfre03 den 9 aug 2008

    Har länge funderat på att köpa Soda Streamer men tyckt att de var för dyra.Gjorde sedan ett klipp när Citygross öppnade här i stan och sålde sina för 399:- !!!
    Jag är jättenöjd, men bojkottar alla dyra smaker och blandar med Fun Light istället. Funkar jättebra (Y)


    Vilken tur du hade! Jag är också nöjd som tur är eftersom den kostade skjortan.. 899:- PÅ EXTRA PRIS:'(


    Jag är lite rädd när det handlar om billiga kopior i synnerhet när det handlar om gaser, har sett i tidningarna hur de exploderar så vassa plastföremål far runt och kan göra skada. En familj råkade ut för detta tre gånger. Dom hade köpt en billig variant,och alla tre exploderade dvs dom fick ju nya på garantin var gång av samma märke. Hoppas verkligen att ni inte råkar ut för samma sak :(

  • Smulpajen 10 augusti 2008

    Skrivet av urqvinna den 10 aug 2008

    Skrivet av Smulpajen den 9 aug 2008

    Skrivet av annfre03 den 9 aug 2008

    Har länge funderat på att köpa Soda Streamer men tyckt att de var för dyra.Gjorde sedan ett klipp när Citygross öppnade här i stan och sålde sina för 399:- !!!
    Jag är jättenöjd, men bojkottar alla dyra smaker och blandar med Fun Light istället. Funkar jättebra (Y)


    Vilken tur du hade! Jag är också nöjd som tur är eftersom den kostade skjortan.. 899:- PÅ EXTRA PRIS:'(


    Jag är lite rädd när det handlar om billiga kopior i synnerhet när det handlar om gaser, har sett i tidningarna hur de exploderar så vassa plastföremål far runt och kan göra skada. En familj råkade ut för detta tre gånger. Dom hade köpt en billig variant,och alla tre exploderade dvs dom fick ju nya på garantin var gång av samma märke. Hoppas verkligen att ni inte råkar ut för samma sak :(

    Jag brukar alltid säga att man får vad man betalar för. Min var ingen kopia utan en äkta Soda Streamer. Jag har alltid varit rädd för gastuber, så egentligen gick jag lite emot mig själv här. Men ska jag vara ärlig tänkte jag inte så långt när jag stod där i affären. Jag visste verkligen INGENTING hur den här apparaten fungerade. Jag var bara ute efter bubbelvatten....Och ALLA verkade ha en maskin för det...Så jag tog den till kassan och sen försökte jag förtränga priset :'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.