Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Soda Streamer

  • camlor 10 augusti 2008

    Skrivet av ankianka den 4 aug 2008

    Har en maskin själv, men hatar alla essenser som är en massa sötningsmedel i.(N) Gör mest bubbelvatten, men har också hittat ett märke läsk med bara socker i, inget äckligt sötningsmedel.(Y)


    Vad är det för märke som bara innehåller socker? Var finns det att köpa? Jag har bara gjort bubbelvatten då jag inte vill ge mina barn en massa sötningsmedel.

  • -karo- 10 augusti 2008

    Jag såg en variant på ICA Maxi, tyvärr minns jag inte vad det var för märke. Tyvärr var hyllan rätt så utplockad så det fanns bara Jordgubbssmak kvar. Jag köpte då istället en med sötningsmedel, mot min egentliga vilja, för jag gillar inte heller dessa sötningsmedel.

  • annfre03 11 augusti 2008

    Skrivet av urqvinna den 10 aug 2008

    Skrivet av Smulpajen den 9 aug 2008

    Skrivet av annfre03 den 9 aug 2008

    Har länge funderat på att köpa Soda Streamer men tyckt att de var för dyra.Gjorde sedan ett klipp när Citygross öppnade här i stan och sålde sina för 399:- !!!
    Jag är jättenöjd, men bojkottar alla dyra smaker och blandar med Fun Light istället. Funkar jättebra (Y)


    Vilken tur du hade! Jag är också nöjd som tur är eftersom den kostade skjortan.. 899:- PÅ EXTRA PRIS:'(


    Jag är lite rädd när det handlar om billiga kopior i synnerhet när det handlar om gaser, har sett i tidningarna hur de exploderar så vassa plastföremål far runt och kan göra skada. En familj råkade ut för detta tre gånger. Dom hade köpt en billig variant,och alla tre exploderade dvs dom fick ju nya på garantin var gång av samma märke. Hoppas verkligen att ni inte råkar ut för samma sak :(


    Grejen var dock att det inte var en kopia utan en alldeles äkta Soda Streamer som de hade som lockpris när de öppnade sin nya butk. Jag litar inte heller på kopior när det gäller sådana här saker där det kan hända olyckor.

  • alli 13 augusti 2008

    Fick en soda streamer när jag fyllde år.
    Det var nog min man som ville ha en också.
    Blandar gärna med saft, flädersaft är en av favoriterna.:p

  • ca70 18 augusti 2008

    Läste i nåt reklamblad om en nyhet, Sodastream Naturals, som bara innehåller naturliga ingredienser och t ex inget socker/sötningsmedel. Nån som testat?

  • Glitterfia 18 augusti 2008

    Skrivet av camlor den 10 aug 2008

    Skrivet av ankianka den 4 aug 2008

    Har en maskin själv, men hatar alla essenser som är en massa sötningsmedel i.(N) Gör mest bubbelvatten, men har också hittat ett märke läsk med bara socker i, inget äckligt sötningsmedel.(Y)


    Vad är det för märke som bara innehåller socker? Var finns det att köpa? Jag har bara gjort bubbelvatten då jag inte vill ge mina barn en massa sötningsmedel.




    Hemläsk heter en variant i alla fall, Sonjo produkter AB.
    Finns även ett telefonnummer på flaskan
    Sjöbo 0416-511701. Där kan de kanske berätta vart din närmaste återförsäljare finns. De har väldigt goda smaker.

  • ca70 18 augusti 2008

    Just den jag menar är Sodastreams eget märke, utan tillsatser och socker med 50% juice i... Fast den är kanske jätte-ny så ingen har provat än :)

  • evaldo 26 mars 2010

    Kolsyremaskin skulle jag inte kunna vara utan nu när vi vant oss med egen dricka.
    Någon undrade om man får i sig onödigt mycket kolsyra så kan jag säga att den dricka man köper färdig innehåller mycket mera koksyra än om man gör själv. Vore det farligt så skulle det ju inte få säljas alls.
    Dessutom så blir det mycket billigare, och rent vatten direkt från kranen får man på köpet.

  • The_mama97mia 26 mars 2010

    Jag har en kolsyremaskin, men använder den sällan, jag har som du evaldo, så gott vatten från kranen, men jag har lärt mig att alltid ha flaskor med vatten i kylen.
    Tydligen ska man ha riktigt kallt vatten för att kolsyra bäst.
    Jag köper inte essenser gärna, gjorde en gång ngn cola tillsats, barnen gillade den, men jag tycker det är skumt. Vanlig saft med bubbelvatten i är toppen, flädersaft!!!!!!!!

  • suzukigs 26 mars 2010

    Det här ju två gammal tråd Men
    Min tandhygenist sa att det helt ok att dricka bubbelvatten på natten
    Jag har turen att ibland komma över rent källvatten som jag kolsyrar vilken njuting

  • MosterA 26 mars 2010

    Jag frågade också min tandläkare om kolsyra var skadligt för tänderna (eftersom jag dricker mycket av kolsyrat vatten varje dag). Men enl honom hade det ingen inverkan på tänderna. Jag litar på honom och hoppas han har rätt. Vill inte vara utan kolsyrat vatten, det släcker törsten mycket mer än bara vanligt kallt vatten.

  • Wildthing 29 mars 2010

    Är det någon som provat att kolsyra annat än vatten?
    ett problem vad jag förstått är att det kommer in skräp i röret som sedan bildar bakterier etc. Det borde ju innebära att bubbelsprit går bra att göra?

  • jimboz 29 mars 2010

    Vi du ha roliga idéer på knasiga maträtter så ska du söka på Heston Blumenthal (Hestons feast )
    Det han inte vet om kolsyra eller flytande kväve är antagligen inte värt att veta :)

  • Amika 29 mars 2010

    Jag älskar min soda streamer! :) Jag älskar att dricka bubbelvatten, men i alla loka, ramlösa m.m. så är det tillsatt salter. Och det är inte bra att dricka det i stora mängder. Det påpekade en läkare för mig när vi satt och pratade. Och det är sånt jag inte tänkt på innan. Men det är ju ganska logiskt. :) Så jag bubblar eget! :)

  • 123Linnea 29 mars 2010

    Barnen brukar vilja ha något gott att dricka till maten på fredags- och lördagskvällen när vi ofta tar vin eller öl. Då brukar vi späda äppeljuice med bubbelvattnet från soda streamern. Det blir ungefär som läsk men nyttigare.

  • Okänd 12 april 2010

    riktigt najs med sånna där soda stremers- är bauta nöjd! ring om ni har några frågor 0736695603, och ha ett glatt humör! :) :d

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.