Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker du helst??

  • kajsa36 23 januari 2009

    Vad är de godaste du vet att dricka (med alkohol)
    Vad är din favvo drink/ölsort/ vinsort eller vad du väljer..
    själv har jag haft en period som jag bara älskar frosen Margeritha...men nu skulle jag vilja prova någonting annat...
    Vad dricker du???? Kramiz

  • softis 23 januari 2009

    Piggelindrink å Barbie(tequila rose å mjölk)(Y) å xcider cactus/lime(Y)

  • kristin1979 23 januari 2009

    Jag måste säga att det blir rödvin till det mesta :-)
    Annars blir det gärna någon iskall martini bianco på sommaren men på vintern kan det vara sjukt gott med mintsprit och varm choklad med vispad grädde!!!! (kommer inte ihåg vad mintspriten heter...)

  • kfors 23 januari 2009

    Oj det finns mycket gott :)

    Ibland kan ja ta en limetto (lime matini) med sprite
    1 glas vitt tyskt pratvin t ex black tower
    en kall god cider t ex strawberry lime nått xider.

    MVh kfors:D

  • Lena 23 januari 2009

    Ja dricker inte vin. Så om ja dricker något så brukar de bli Mariestads öl eller någon annan sort men godaste är Mariestads öl!(L)

  • popik 23 januari 2009

    Jag dricker för det mesta öl, falcon förstås. Annars älskar jag pina colada.

  • Glitterfia 23 januari 2009

    Den absolut godaste drinken är P2, brukar pressa ner lite lime så den blir syrlig.
    Favorit vitvin: Foot of Afrika, sydafrikanskt
    Jag är ocskå en sån som fortfarande gillar "DAGENS" (Vitt vin, fruktsoda och en svätt grenadin) :p
    Favorit rödvin: Just nu i alla fall, Infinitus (Spanskt) väldigt prisvärt.
    Öl gärna ett mörkt,
    Vill gärna slå ett slag för Jever alkoholfri öl, som finns på systemet

  • lennali 23 januari 2009

    Mest vatten till maten, tycker inte om vin. Någon kall öl en varm sommardag kan det bli och då blir det Singha. Men med den sommaren vi hade här upp 2008 kan jag bara säga att det blev inte många öl som försvann ner i strupen.

  • systeryster 23 januari 2009

    Gillar Staropramen granat som är ett öl som varken är ljust eller mörkt utan mitt emellan.
    Rött vin till en god kötträtt, men gärna vatten också.
    Vit martini med lite fruktsoda i som apretif.
    Min favoritdrink får nog bli black russian lika delar khalua och vodka med isbitar i.
    Förädiskt gott för man inser inte att man dricker starksprit.
    Kaffe Carlsson är en annan favorit, kaffe cointreu och bailyes samt grädde på toppen.
    Tilläggas bör att det kanske inte blir alkohol så ofta utan hellre Loka smultron/citron eller cola, när det är helg.:p

  • anluk 23 januari 2009

    Vitt vin på sommaren rött på vintern.
    Drinkfavoriten är pina colada.....
    En riktigt het sommardag är det gott med ett glas rosé oxå:D

  • Vetebullen 23 januari 2009

    En kall Falcon-öl till t.ex Jansson eller korvkaka :D
    Gott rött vin till Viltkött (Y) kul att prova nya sorter.
    Vichy eller ..
    kallt friskt vanligt vatten direkt ur marken från egen brunn (Y) (Y)

  • ninao52 23 januari 2009

    :@ Vin smakar rävgift. Varför dricker vi detta.Vatten är bättre

  • marialm 23 januari 2009

    Ett gott cabernet-sauvignonvin, gärna chilenskt är alltid gott. En annan nyare favorit är mojito. Å andra sidan är kallt mineralvatten oftast lika gott.

  • celice 23 januari 2009

    :D Ginfizz är en bland flera favoriter, tar gärna ett ljust öl, gillar bäst rött vin provar nya sorter så fort jag kan, även vitt vin går bra.

    Har lite svårare för konjak dom billiga sorterna gärna VO
    Whiskey helt ok
    Men bäst gillar jag kaffe i alla olika sorter
    Vatten till maten för det mesta

  • bakakaka 23 januari 2009

    Vanilla sky är min favoritdrink.
    3 cl vaniljvodka
    3 cl Sourz Pineapple
    2 cl limejuice
    Fruktsoda
    limeklyfta

  • stepp567 15 februari 2009

    Rött vin till maten är gott.
    Bailyes till kaffe är gott
    Dricker för det mesta vatten till maten även när jag dricker vin.
    Cider är oxo gott, kaktus/lime:p

  • Six 15 februari 2009

    Friskt rieslingvin!

    Eller, den underbara blandningen 1/5 Minttu och 4/5 kall Plupp (Plupp är, för den som inte bor i Norrmejeriers område, en färdig chokladmjölk på tetra, kan närmast jämföras med Pucko men har ännu bättre smak).

  • bernit 15 februari 2009

    Allmänt åretrunt-vin för mej är Beaujolais Royal om inget särskilt fordras beroende på mat, vitt blir oftast någon Chardonnay.
    Drink blir en blended Whiskey med en liten, liten liten skvätt Ginger Ale
    Är Cognac-älskare med Grönstedt's Extra som favvis till "vardags" men inget går upp mot en Martell Gordon Bleu till en kopp svart kaffe efter maten eller en liten kupa med en chokladbit :p:p:p

  • Lilljeppe 15 februari 2009

    Jag dricker helst cider. Är lite för söta drycke. Kan bara dricka söta viner som inga andra dricker :p

  • mili 16 februari 2009

    Slabbedang är helt klart den godaste drinken. Den rekomenderar jag starkt. tutti fruuti smak typ (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.