Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad innebär texten i saftreceptet?

  • asamariah 1 augusti 2008

    Hej!

    Ska alldeles snart skörda vinbär och koka saft ute i sommarstugan och letade recept på nätet. I recepten jag fann stod det

    "Rensa och skölj bären, de behöver inte repas eller snoppas."

    Vad innebär detta. Kan jag slänga ner hela klasar med "grenar" (de där ljusa grejerna bären sitter på :D ) och allt i grytan?

    SÅ tacksam för svar!

    Kram

    Åsa

  • grill 1 augusti 2008

    Jag brukar kasta i allt. För man sila det sen..

  • asamariah 1 augusti 2008

    Fasiken vad glad jag blev. har 8-10 stooora buskar att plocka och det skulle kännas rätt omotiverande att plocka varje bär för sig ;)

    Men det blir inte besk och konstig smak då?

  • grill 1 augusti 2008

    Det har jag inte upplevt. Man kan kasta i äpplen o rabarber om man vill. Har du så mycket kan du göra gelé. Super gott...

    Lycka till(Y)

  • monac 1 augusti 2008

    frys lite av dina vinbär & gör smoothie på dem i vinter,en höjdare!:)

  • Kicki8 1 augusti 2008

    Jag brukar plocka hela klasar och koka smaken är helt ok.
    Har du utrymme och brukar koka mycket kan jag rekomendera en "Saft-Maja" gryta som du ångokar bären och saften kommer ut i en slang.

    Jag brukar även frysa in hela vinbärsklasar och dekorera tårtor och annat med jättesnyggt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.