Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket vin serverar jag till detta?

  • majamia 29 december 2010

    Hej
    Tänkte bjuda på denna soppa till förrätt på nyår tillsammans med skaldjurstoast. Minns inte vilket vin jag servarade till sist. Någon som har bra förslag?

    Grön ärtsoppa

  • Bumbis 29 december 2010

    Jag ska servera skaldjurstapas på nyår med bla räkor, kräftor, avocado och lax. När jag var på systemet idag rekommenderade biträdet chill outs vita vin, en gul förpackning BIB. Det är fruktigt och passar bra till skaldjur och ärtor eller avocado är ju lite lika{silly}. Bra pris var det oxå, 179 kr.

  • loppan70 29 december 2010

    Skrivet av majamia den 29 dec 2010

    Hej
    Tänkte bjuda på denna soppa till förrätt på nyår tillsammans med skaldjurstoast. Minns inte vilket vin jag servarade till sist. Någon som har bra förslag?

    Grön ärtsoppa


    Hej
    Vi har druckit nottage hill riesling, jätte gott vitt som passar.
    lycka till / Christina

  • The_mama97mia 29 december 2010

    Passar det inte bra med mousserande? Chardonnay sparkling Brut vad den nu heter prisvärd, får bra i test, kostar runt 60?

  • Hilmer54 29 december 2010

    Stoneleigh Sauvignon Blanc (nr 6311)
    Land Nya Zeeland
    Distrikt Marlborough
    Alkoholhalt 13,0 %
    Färg Blek, ljusgul färg med grön nyans.
    Doft Ungdomlig, aromatisk, druvtypisk doft med inslag av svartvinbärsblad, nässlor, krusbär och lime.
    Smak Torrt, ungdomligt, mycket friskt, aromatiskt vin med inslag av passionsfrukt, krusbär, nässlor och lime.
    Användning Serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter, eller till getost.
    99kr/ flaska
    Mycket gott vin som passar till mycket!!

  • majamia 31 december 2010

    Tack alla och ett riktigt gott nytt år önskar jag er! <3

  • busan37 31 december 2010

    Så synd att jag inte såg denna tråden förrän nu. Dunavar Chardonnay passar kanon till räkor och säkert till andra skaldjur oxå. Kostar 59 kr

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.