Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket vin till räkpaj ?

  • johanna53ew 25 juli 2011

    Ska bjuda på pajbuffé. Bl.a räkpaj och kycklingpaj. Vilket prisvärt gott vin kan jag köpa ? / Ewa <_<

  • The_mama97mia 25 juli 2011

    Hej, jag envisas med att rekommendera ett billigt box vin - Zumbali - 129 :-.
    ANnars är Drostdy Hof bra, både Chenin Blanc och Chardonnay.
    Eller Foot of Africa.
    Alla vita då.

    Annars är ju Rosé trevligt till både räkpaj o kycklingpaj, där har jag beställt Rosie i box, 149:-, annars har du Buntustar o några till som är fina och har fått goda betyg.

  • busan37 25 juli 2011

    Dunavár Chardonnay är kanongott till räkor. Passar till det mesta. Kostar 59 kr för en flaska
    Måste slå ett slag för Tre apor, vitt. Kanongott till allt. Finns bara i box för 149 kr.

  • kattis65 25 juli 2011

    Vitt: Hilltop, 59 kr. Rött: cacadu ridge, 59 kr. Helbra!

  • snuosm 25 juli 2011

    Puycheric Syrah Rosé för 59 kr flaskan eller 169 kr BIB. Mycket prisvärt!

  • Wildthing 26 juli 2011

    2010 Côtes-du-Rhône Rosé, Domaine de la Janasse
    Systembolagets art nr: 70126
    Säljs flaskvis, 99:-
    Beställ på: www.systembolaget.se
    Eller så uppger du varunumret till någon på din butik.

  • zonale 26 juli 2011

    Foot of Afrika, vitt, mycket prisvärt och gott. Simonsig chardonnay, lite dyrare men ett kanongott vin:)

  • pistolero2 1 augusti 2011

    Har ett förslag på ett vin som jag brukar servera till fisk och som även funkar som pratvin. Mjukt. runt med en liten spets som gifter sig helt perfekt till fisk/skaldjur.
    Ett Alsacevin benämnt Pierre Sparr ca 130:- klart prisvärt Har ej art.nr.
    Prova, du kommer att älska det .

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.