Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vin till curry ?

  • 27 februari 2008

    Är det någon som har något bra förslag på, vad man kan använda för vin, till mat med smak av curry. Det gäller currykyckling och fläskfile med frukt och currysås.
    Tacksam för alla förslag

  • anluk 28 februari 2008

    Om man går in på Systembolagets hemsida och söker så får man flera olika förslag, bl a vita viner: 6611 Errazuriz Chardonnay Viognier, 5244 Gustave Lorentz Gewurztraminer Réserve ,
    2649 Leva Misket & Dimiat Chardonnay

  • Runan 28 februari 2008

    Tack snälla du för hjälpen. Jag gick på ett av förslagen och köpte Leva Chardonnay. Festen blir på lördag och jag tror det kommer att smaka bra.

  • anluk 29 februari 2008

    Bara kul att hjälpa till.

  • marinkovic 5 mars 2008

    :(
    Tråkigt att du inte känner dej hörd eller uppmärksammad,Men detta problemet kan nog ingen på dessa sidor lösa,tyvärr.
    Hoppas du få en fin vår !

  • tantdrake 5 mars 2008

    Skulle nog själv dricka nåt öl till curry. Indiskt? Nåväl, eller asiatiskt . Känns inte som om vinet räcker till för hettan. Superförslag att kolla in Systembolagets sida! (Y)

  • guacamole 12 mars 2008

    Jag skulle nog ocksa rekommendera att stalla fram bade ol och vin.

    Det finns manga lite "lattare" olsorter som fungerar jattebra med curry. Helst dricker jag ljusare ol som Sol, Corona eller San Miguel eller veteol som Franziskaner eller Herdinger.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.