Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vin till fläskfilégratäng?

  • Lenkan 22 april 2009

    Hjälp! Ska ha mamma och hennes man, svärmor och hennes gubbe på middag på fredag. Ska bjuda på fläskfilé- och champinjongratäng med tagliatelle. Nu är det så att de brukar dricka rödvin till maten och varken jag eller min man har nån som helst koll på rödvin eftersom vi själva inte dricker det.

    Någon som har förslag på ett gott och billigt vin? Helst i flaska, tycker det är finare. Det enda jag kan komma på är Gato Negro och jag har ingen som helst aning om huruvida det passar.

  • festmaten 22 april 2009

    Vi tycker att Lindemans röda (Shiraz Cabernet) är gott till allt ljust kött.
    Roodeberg är inte fy skam heller(Y)

  • Gnurf 23 april 2009

    Kör nått portugisiskt...det finns ett flertal mycket prisvärda portugiser i ungefärlig prisrange 50-60 SEK, tex:

    - Dão Casal Mor Reserva (nr 12520)
    - Ponte do Arquinho (nr 96356)
    - Portal da Aguia (nr 12550)
    - Manta Preta Touriga Nacional & Tinta Roriz (nr 2646)

    :p

  • guniris 27 april 2009

    Hej
    Robertson är också ett gott rödvin, smakar bra till fläskkött.:)

  • Rosageisha 27 april 2009

    Jag tycker att Periquita verkar fungera till din rätt. Periquita är ett mycket gott och billigt vin som har fått många utmärkelser. Nr 2560 på systemet, kostar 79:-

  • Glitterfia 27 april 2009

    Nej, nej, nej inte gato negro :D

    Jag skulle säga ett sydafrikanskt vin, man kan inte misslyckas med dem.
    Men jag tycker du ska fråga på bolaget och tala om vad du ska ha för rätt så får du bra hjälp att hitta ett passande vin för just den rätten.

  • Lenkan 28 april 2009

    Tack för de svaren, men det var i fredags som middagen var :)

  • Lotten_J 28 april 2009

    ....då kanske man kan få fråga vad det blev för vin till maten? Förslaget Periquitas som du fick här ovan är faktiskt att rekommendera om det blir fler tillfällen. Smakar mkt bra till fläskfilé samt håller en bra prisklass


    Skrivet av Lenkan den 28 apr 2009

    Tack för de svaren, men det var i fredags som middagen var :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.