Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vintråden

  • styvan 21 mars 2008

    Prova gärna det ekologiska vinet Ecologica, El Condor, ett Cabernet Shiraz vin från Chile.
    Mjukt och fint i smaken, riktigt gott!!(Y)

  • markus 21 mars 2008

    Koonunga Hill, eller lillebror Rawsons Retreat är kanonprisvärda viner. Finns både vita och röda.

  • kristin1979 25 januari 2011

    Gör ett försök att få igång den här tråden för jag saknar recensioner av viner!

    Mitt favoritvin på box är Santa Ana. Smakrikt och gott! Passar till kötträtter och ostar.

    Jag testade ett annat förra helgen som hette Santa Inez och var riktigt äckligt! Föll mig inte alls i smaken!

    Annars på flaska så älskar jag A amarone eller some Zin (som också finns på box nu).

  • Hilmer54 25 januari 2011

    Campos de LUZ
    prisvärtgott rött spanskt vin passar till kött.

    Some Zin lättdrucket.:)

  • Josses 26 januari 2011

    Black Tower, (ev. stavfel)
    ett vitt vin som både är ett pratvin och ett lättdrucket matvin.:)

  • bigganv 26 januari 2011

    Jag har fastnat för Cabernet Sauvignon-druvan. De viner jag druckit, som varit gjorda av den druvan, har smakat riktigt gott. Fylligt och smakrikt, utan att vara för strävt.

  • kristin1979 26 januari 2011

    Kul att få lite tips!
    Ett vitt vin jag tycker mycket om är Cameleon Reserva ett chardonnay som passar perfekt till lax med mycket smak!

  • Hilmer54 27 januari 2011

    El Coto rött vin som passar bra till lax.

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Mitt favoritvin är Rocca di Montemassi, vet inte om det finns på flaska, men det finns på box :D Passar till allt!

  • Cilla71a 28 januari 2011

    Jag har inte druckit rött vin på måånga år pga att jag får migrän, men så var jag på en fest där värdinnan bjöd på ett mycket gott rött vin, testade det & jag fick ingen migrän yeah. Köper det i Tyskland då jag inte har hittat det på Systembolaget.
    Det heter: Heart Beats, Cabernet Sauvignon Sweet, från Sydafrika fungerar till mat men bäst som sällskapsvin.

    När det gäller vita viner har vi fastnat för ett som heter: Sankt Anna Riesling 2008 från Tyskland, vi brukar ha det som sällskapsvin eller till ostbrickan.

  • Hilmer54 28 januari 2011

    Cono Sur
    Vitt vin som passar till buffé.
    Cardonnay från Chile.

  • lena4 28 januari 2011

    Skrivet av bigganv den 26 jan 2011

    Jag har fastnat för Cabernet Sauvignon-druvan. De viner jag druckit, som varit gjorda av den druvan, har smakat riktigt gott. Fylligt och smakrikt, utan att vara för strävt.


    Håller med dig.
    Letar alltid efter den druvan.
    Är alltid ett gott vin.

  • William86 28 januari 2011

    Skrivet av Hilmer54 den 27 jan 2011

    El Coto rött vin som passar bra till lax.


    Passar också mycket bra till vilt!

  • Marksten 28 januari 2011

    Lat 42 är ju ett underbart gott rött vin

  • farmoringer 28 januari 2011

    Kul att höra om alla tips. Hoppas det kommer fler...

  • The_mama97mia 24 februari 2011

    Jag har beställt en box med rött vin, Tre Apor. Kostar 149:- och beskrivs som fruktigt rött. Jag är inte så bra på rödviner men vill gärna testa bra prisvärda i väntan på grillsäsongen.
    Ngn som testat Tre Apor?

  • chrisq 24 februari 2011

    (Y)jag gillar ett rött vin som heter santa christina cabernet sauvignon från chile i bag in box sen ett billigt vin i danmark santa conchita finns både som merlot o cabernet 3boxar för 236kr i svenska supergott till det mesta

  • farmoringer 24 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 24 feb 2011

    Jag har beställt en box med rött vin, Tre Apor. Kostar 149:- och beskrivs som fruktigt rött. Jag är inte så bra på rödviner men vill gärna testa bra prisvärda i väntan på grillsäsongen.
    Ngn som testat Tre Apor?



    Jag har aldrig ens hört namnet...{party}

  • Memelie 24 februari 2011

    Vitt Tre apor är kanongott! det röda har jag inte testat. En box ska tydligen hålla sig i 6 veckor, sa hon på systemet. Jag gillar lättdruckna vita tex. By the river, tre apor, någonting med Müller.

  • annis70 24 februari 2011

    Har en Bag-in-box hemma nu som heter "Opal Springs" Ett rött vin från Australien.
    Tror den kostade 199 kr,ett mycket gott fruktigt och smakrikt vin.Passar såväl till ostbrickan som till
    en god köttbit. {party} Vet dock inte om den finns på flaska :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.