Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Anonyma godkännare

  • boz1965 20 oktober 2008

    Istället för att bygga vidare på min förra tråd om godkännare kan vi väl ta diskussionen här istället...

    Att somliga godkännare vill vara anonyma har jag full förståelse för. Men det jag har lite svårt att smälta är att det inte går att kontakta den som eventuellt refuserat mitt recept så att jag kan förklara varför det ser ut som det gör. Att anonymisera en maillänk är enkelt, så godkännaren ifråga kan fortfarande vara anonym men ändå kontaktbar. Det borde vara en baggis för Lind och gänget att fixa det.

  • zonale 20 oktober 2008

    Redan som det är nu så kan man skriva en kort "blänkare" till godkännaren i kommentarrutan. Den tas bort innan godkännandet.

  • Lilloo 20 oktober 2008

    Om man undrar över något så kan man maila någon av godkännarna eller den som är huvudansvarig för godkännarna. Just nu är det jag, annars är det Lilljeppe. De flesta godkännare har i sin presentation att de är godkännare. Så maila oss gärna om det är något ni funderar på.

  • NewDown 20 oktober 2008

    Skrivet av boz1965 den 20 okt 2008

    Att somliga godkännare vill vara anonyma har jag full förståelse för. Men det jag har lite svårt att smälta är att det inte går att kontakta den som eventuellt refuserat mitt recept så att jag kan förklara varför det ser ut som det gör. Att anonymisera en maillänk är enkelt, så godkännaren ifråga kan fortfarande vara anonym men ändå kontaktbar. Det borde vara en baggis för Lind och gänget att fixa det.


    Tycker detta verkar vara ett enkelt ock smidigt sätt.(L)(Y)

  • boz1965 20 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 20 okt 2008

    Redan som det är nu så kan man skriva en kort "blänkare" till godkännaren i kommentarrutan. Den tas bort innan godkännandet.


    Man ska inte behöva krångla till det på det viset. Användarvänlighet är A och O.

    Dessutom vill iaf inte jag att mina kommentarer till godkännaren ska ligga ute till allmän beskådan, det är mellan godkännaren och mig, ingen annan.

  • boz1965 20 oktober 2008

    Man skulle t.o.m. kunna använda sig av engångslänkar, som bara funkar för den berörda receptskribenten vid ett enstaka tillfälle. På så sätt kommer man ifrån ett eventuellt problem (även om jag tror att det problemet är så gott som obefintligt) med trakasserier mot godkännaren.

  • frucaos 20 oktober 2008

    Hm, det med att godkännarna presenterar sig på sin sida - det är rätt många medlemmar här, kan ta en stund att hitta godkännarna! (Även om det säkert räcker att leta bland de mer aktiva här inne ...)
    Håller med om att man kanske inte vill att alla ska kunna läsa blänkaren.

  • Monika46 20 oktober 2008

    Lilloo är en av de som redigerar recepten och hon är mycket duktig och bra.

  • boz1965 20 oktober 2008

    Skrivet av frucaos den 20 okt 2008

    Hm, det med att godkännarna presenterar sig på sin sida - det är rätt många medlemmar här, kan ta en stund att hitta godkännarna! (Även om det säkert räcker att leta bland de mer aktiva här inne ...)
    Håller med om att man kanske inte vill att alla ska kunna läsa blänkaren.


    Håller med. Att sitta och läsa igenom över 100.000 presentationer, för det är det som det handlar om, är inget alternativ som jag ens i min vildaste fantasi skulle kunna tänka mig.

  • boz1965 20 oktober 2008

    Jag menar inte att godkännarna ska sitta och besvara varenda mail med kritik (befogad eller ej) bara att de ska vara kontaktbara för den som fått ett recept refuserat. Det är inte för mycket begärt, tycker jag.

  • LaJefa 20 oktober 2008

    Skrivet av boz1965 den 20 okt 2008

    Jag menar inte att godkännarna ska sitta och besvara varenda mail med kritik (befogad eller ej) bara att de ska vara kontaktbara för den som fått ett recept refuserat. Det är inte för mycket begärt, tycker jag.


    Håller med!

  • kickiekblad 20 oktober 2008

    precis

  • boz1965 21 oktober 2008

    puff

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.