Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterrätt eller inte efterrätt?

  • amoz 7 januari 2010

    När jag var barn så serverades ALLTID efterrätt på söndagarna, men jag undrar hur många som gör det idag?
    För egen del blir det bara då jag har gäster och nu kallar man det för dessert i stället:o.

  • sjsj 7 januari 2010

    Det är likadant här. Dessert när det är "kalas", dvs gäster.

    Barnen får dock glass ibland, men det räknas inte riktigt...

  • Lenkan 7 januari 2010

    Ingen efterrätt annat än vid gäster. Men ibland en bit mörk choklad till kaffet efter maten

  • sessa79 7 januari 2010

    vi äter ofta efterätt hemma.. iallafall på helgerna..
    blir oftast glass till barnen eller frukt o grädde ..

  • Mellanbellan 7 januari 2010

    ingen efterrätt här heller om det inte finns matgäster (H)

  • NicolinaZ 8 januari 2010

    Hos oss blir det alltid efterrätt när det är soppa, ibland på helgerna och för det mesta när vi har gäster. :)

  • Lilleby 8 januari 2010

    Här är det efterrätt på helgerna och när vi har gäster:p

  • Dika 8 januari 2010

    vi gör ofta bär- eller äppelpaj när det är säsong, då får det bli efterrätt - annars är det som hos de flesta andra verkar det som, dvs efterrätt bara vid kalas

  • stallperso 27 januari 2010

    får efterrätt ibland på helgerna, men inte är det ofta..
    Men det är mer fika på dagarna :D

  • sikaal 27 januari 2010

    Här är det efterrätt om vi har rester. När det lite mat kvar, kan det bli fruktsallad eller något sånt. Annars inte. När vi har gäster blir det oftast kaffe och äggost (eller något sådant) efter någon timme, då maten fått sjunka. :D

  • jimboz 27 januari 2010

    När jag är på Kökshumör och inte allt för trött så gör jag efterätt., men man ska inte komma här o komma och tro att det blir VARJE dag :o

  • Okänd 27 januari 2010

    Kalla mig gärna gammaldags men vi har efterrätt varje söndag
    alltid en utmaning att hitta på vad man ska ha. Och det är uppskattat, man beehöver ju inte äta så mycket.

  • chrisq 27 januari 2010

    (Y) har alltid förrätt o bröd till maten så brukar hoppa över efterrätt bara när vi har gäster blir det av (Y)

  • a4an 27 januari 2010

    Hos oss är det alltid jag som gör efterrätterna, vilket blir ganska ofta :P men både när det är helg och när man har gäster blir det jämt något mer speciellt, finns ju så många recept att välja mellan :)

  • The_mama97mia 28 januari 2010

    Jag väljer hellre förrätt än efterrätt, ska det vara ngt till dessert så gillar vi frukt i olika former, eller bär. Inga krångligheter.

  • Erajscha 28 januari 2010

    Jag gillar också förrätt mer än efterrätt så det är sällan vi har efterrätt, ibland när vi har gäster men oftast bara en kaffe latte på maten och kanske en liten chokladbit till.
    Det hänger lite ihop med att jag inte äter socker (har diabetes) och det är svårt att göra goda efterätter som hela familjen kan/vill äta.

  • amoz 28 januari 2010

    Min man har oxå diabetes men jag brukar försöka hitta något som även han kan äta när vi har gäster och jag vill bjuda på dessert. Sist hade jag smördegsknyten fyllda med camenbertost och varm hjortronsylt till oss och en osötad sylt till mannen. Finns oxå goda sockerfria glasser som man kan servera färsk frukt till tex.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.