Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ekolådan eller årstiderna?

  • hansdotter 25 februari 2008

    Hejsan!
    Är det någon som "prenumererar" på ekolådan eller årstiderna?
    Har tänkt att börja, men vet inte vilken som är att föredra:'( Har nu beställt en mixlåda från ekolådan och en del tilläggsprodukter från ekolådan. Verkar ju himla smidigt med detta(Y) Min tanke är att ta hem en låda varannan vecka.
    Någon som prenumerar på liknande och kan ge några tips på vägen? Vilka lådor är "bäst" m.m.??

  • Queenie 25 februari 2008

    Ekolådan, vad är det?

  • hansdotter 26 februari 2008

    JAg har hört av kompisar som har den att den ska vara bra. Man kan ju testa en gång och se om det passar. Ekolådan har många extra produkter som mankan beställahem, tex oljor, potatis, gryn, ägg, kaffe, te, saft m.m. så det verkar ju bra.
    Jag ska få hem min låda vecka 10. Ska bli spännande att se!

  • hansdotter 26 februari 2008

    Skrivet av Queenie den 25 feb 2008

    Ekolådan, vad är det?


    Hej Queennie,

    Ekolådan är ett företag som levererar enbart ekologiska produkter. MAn kan välja mellan olika lådor, grönsaker, frukt, mix. MAn kan även beställa hem potatis, oljor, ägg m.m. Produkterna levereras så ofta man själv vill, jag tänkte mig varannan vecka.
    MAn förbinder sig inte till någonting utan kan beställa så ofta/sällan man vill, eller prenumerera varje vecka eller varannan vecka.
    Verkar himla smidigt och prisvärt!
    Se deras hemsida www.ekoladan.se
    Kanske nåt att prova på ?
    Anna

  • Jessika 26 februari 2008

    Vi har ekolådans fruktlåda till jobbet en gång i veckan sedan några veckor tillbaka. Helt ok blandning men tyvärr har vi haft lite otur de senaste två leveranserna. Frukt som varit mer eller mindre gammal redan när vi fått den. Visserligen håller ju ekofrukten kortare tid eftersom den inte är besprutad men äpplen mm som jag köpt i butik som varit eko brukar hålla längre. Apelsiner och äpple som möglar redan efter 2-3 dagar är lite i väl kortaste laget tycker i alla fall jag.

    Men. som sagt vi har säkert bara haft otur :D

  • Queenie 26 februari 2008

    De levererade inte till där jag bor

  • Kiddo 26 februari 2008

    jag har haft vanliga ekolådan - utan frukt - i något år. Det är bra grejer, men jag slutade för att 1) Det är rätt dyrt (typ 40kr/kg 2) visst är det eko, men det är sällan svenskt, och man kan ju undra hur mkt mer miljövänlig en ekorödbeta från italien är jämfört med icke-eko från sverige 3) efter ett tag blev det ofta grejer över som jag inte hade lust att tillaga... det är inte alltid en utmaning att få ett stort salldshuvud och 5-6 jordärtskockor

    ni som har fått dåliga grejer, det är bara att maila så får man tillbaka pengarna... jag köpte alltid ett halvkilo ekocitroner och det hände att de var mögliga

  • mistralwind 26 februari 2008

    Jag har hört att det är rätt dyrt, dyrare än att köpa eko i butiken. plus är ju att det blir hemkört, och körningen ingår tror jag så det är väl där den extra utgiften kommer.
    Undrar om de har miljövänlig bil då de kör ut över hela stan...? =)

  • hansdotter 26 februari 2008

    En miljöbil förutsatte jag att de hade... kanske ska kolla upp det. Bra poäng som jag tänkt på men bara förutsatt som sagt...
    Jag tänkte prova mixlådan, 7 sorters grönsaker och 3-4 fruktsorter.
    Jag får väl testa å se om frukten håller sig fräsch, vill ju gärna att den håller mer än två dagar:p

  • hansdotter 26 februari 2008

    Skrivet av Molgan den 26 feb 2008

    Vad kostar en eko låda?


    En mixlåda med 7 sorters grönsaker och 3-4 fruktsorter kostar 280 kr.

  • anluk 26 februari 2008

    :(Blev jätteintresserad, men tyvärr levererar de inte dit jag bor.

  • hansdotter 26 februari 2008

    Skrivet av anluk den 26 feb 2008

    :(Blev jätteintresserad, men tyvärr levererar de inte dit jag bor.


    Kolla om årstiderna levererartill dig- samma sak.
    www.arstiderna.se

    Hoppas att de kan leverera!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.