Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredag den 13:e

  • Smulpajen 13 juni 2008

    Detta har inte så mycket med mat att göra kanske, men idag är det fredagen den 13:e... huu... Är ni skrockfulla?
    Det är nog jag i vissa lägen. Som 2-åring brände jag upp hela handen på nykokt havregrynsgröt som mamma hade stående på spisen och glömt att handtaget var riktat utåt. Jag tog tag i det och fick hela gröten över mig. Hade prickar som liknade fräknar på handen långt upp i vuxen ålder efter detta. Nu har de dessbättre försvunnit.

    Så kan det gå fredagen den 13:e!:'(

  • monac 13 juni 2008

    jo det är jag...absolut inga NYCKLAR PÅ BORDET!:o
    men idag är en lycko-dag,har jag tagit ett medvetet beslut om.....:D

  • anluk 13 juni 2008

    Fredagen den 13:e har jag ingen skrock för annars är jag väldigt skrockfull. Absolut inga skor eller nycklar på ett bord. Skor tänker ni det har man väl inte på bordet, men om de är nyinköpta händer det kanske. Inga uppslagna paraply inomhus. Speglar som kraschar - 7 års olycka. Jag går aldrig under en stege. Listan kan göras lång. Är med andra ord mycket skrockfull, men som sagt fredagen den 13:e nej..

  • zonale 13 juni 2008

    Jag är inte det minsta skrockfull och idag, fredagen den 13.e, fyller min bättre hälft år så det blir en dag med god mat&dryck:)

  • Lenhja 13 juni 2008

    Att vi är skrockfulla/rädda för fredagen den 13:e har med att vi är kristna. Innan dess var 13 ett lyckotal och fredagar turdagar. Kyrkan var alltså tvugna att skapa rädsla för den fredagen den 13:e för att få fler kristna.

  • tina62 13 juni 2008

    Vi har haft en mycket trevlig, fin och solig förmiddag på skolavslutningen i Sillhövda kyrka och Holmsjö skola.
    Barnen dansade och sjöng fåglarna kvittrar.

    Vad är mysigare än små barn förskoleklass till år - 6 som sjunger och dansar in sitt sommarlov

  • Jessika 13 juni 2008

    Lite skrockfull är jag allt men fredag den 13:e träffade jag min sambo för första gången så för mig är det en lyckodag:D.

  • vanillalover 13 juni 2008

    Har inga problem med denna dag. Dessutom gifte jag och min man oss just;
    Fredagen den 13!!
    /Marie

  • Stellamarita 13 juni 2008

    Skrivet av hubert06 den 13 jun 2008

    Jag är inte det minsta skrockfull och idag, fredagen den 13.e, fyller min bättre hälft år så det blir en dag med god mat&dryck:)


    Jag fyller också år i dag och 13 är mitt lyckotal.

  • frucaos 13 juni 2008

    Inte ett dugg skrockfull! Älskar svarta katter, bryr mig inte om datum, nycklarna ligger ofta på bordet, speglar i kras är ett elände att städa upp, men det är det hela...
    Talet 13 har att göra med att de var 13 runt bordet innan Jesus blev förrådd, så ja, det har kristendomen kommit med. Inte bara bra saker alltså. Lite intressant att man inte kan hitta en 13e våning på byggnader! Klart att den finns, men den får inte heta 13... Går direkt från 12 till 14! Så tokigt!

  • ros 13 juni 2008

    Jag lägger inga nycklar på bordet, går inte under stegar, går inte på brunnslock, vill inte att en spegel ska krossas. Så viss är jag lite skrockfull. Jag reagerar lite extra över att det är fredagen den 13 idag.(Y)

  • Kvastis 13 juni 2008

    Skrivet av tina62 den 13 jun 2008

    Vi har haft en mycket trevlig, fin och solig förmiddag på skolavslutningen i Sillhövda kyrka och Holmsjö skola.
    Barnen dansade och sjöng fåglarna kvittrar.

    Vad är mysigare än små barn förskoleklass till år - 6 som sjunger och dansar in sitt sommarlov


    Instämmer till fullo.
    Var själv på skolavslutning igår med min förskoletös. Det var nog den bästa skolavslutning jag varit på. Barnen sjöng, prästen sjöng själv några sånger och t.om rektorn på skolan sjöng och spelade själv. Med andra ord en ovanligt fin avslutning. Att det sen regnade kan man blunda för. :D

  • The_mama97mia 13 juni 2008

    ¨Fredagen den 13:e..... Jo det tänker jag minsann på. Men jag har redan haft en massa otur i veckan. Sonens cykel blev stulen - gå in på Folkbladet.se och läs om Albin, 8 år. Sen var jag tvungen att gå akut till tandläkaren. Ajajaj, både i tand o plånbok. Rotfyllning stundar. Suck.
    Så jag håller tummarna att det är över nu.

  • matnjutaren 13 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 13 jun 2008

    ¨Fredagen den 13:e..... Jo det tänker jag minsann på. Men jag har redan haft en massa otur i veckan. Sonens cykel blev stulen - gå in på Folkbladet.se och läs om Albin, 8 år. Sen var jag tvungen att gå akut till tandläkaren. Ajajaj, både i tand o plånbok. Rotfyllning stundar. Suck.
    Så jag håller tummarna att det är över nu.



    "Tvi! Tvi! Tvi!"
    NU har du bara tur-dagar! (L)

    Och det finns inte mycket som jag INTE är skrockfull över. :)
    T.o.m. för att någon glömmer sin mössa eller keps på hatthyllan, FAST jag själv inte kan bli gravid. :p
    Folk som lägger sina nycklar på bordet, (HEMSKA tanke!) får själv direkt ta bort dem därifrån. (N)

    Får väl "skylla" på min Mamma och Mormor som var rena "vandrande skrockbibliotek". :p

  • farmoringer 13 juni 2008

    Jag skådar aldrig händer....Skåda händer..Skåda lik.....Man ska inte jämföra varandras händer med andra ord...(N)

  • stinta 13 juni 2008

    Skrivet av Stellamarita den 13 jun 2008

    Skrivet av hubert06 den 13 jun 2008

    Jag är inte det minsta skrockfull och idag, fredagen den 13.e, fyller min bättre hälft år så det blir en dag med god mat&dryck:)


    Jag fyller också år i dag och 13 är mitt lyckotal.

    GRATTIS!!!

  • zudette 13 juni 2008

    I min brors familj tror jag minsann att de har gjort 13 till ett turtal. Min bror fyller år 13:e så också han sambo och deras gemensamma dotter är född den 13:e (fyller 1 idag!!)..... olika månader men ändå... - jag skulle definitivt ha med 13 på min lottorad om jag var dom!

  • Carro67 13 juni 2008

    Är inte det minsta skrockfull, har knappt reflekterat över att det är fredag den trettonde idag. Jag kan lägga nycklar på bordet, gå under en stege om jag skulle vara tvungen. Min mamma fyller år idag och så vi ska fira henne med tårta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.