Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glas i grädde

  • netaave 7 februari 2011

    En väninna från södra förorterna i Sthlm hade glas i grädden från Arla igår, så var uppmärksamma.

    Hur gör ni om ni upptäcker nåt fel?
    Jag brukar fota och maila in. Oftast är dom väldigt tacksamma och man brukar få en kompensation.

  • Okänd 7 februari 2011

    Först brukar jag prata med dom i affären (föreståndaren). Sen brukar dom kontakta företaget. Men det har hänt också att jag har ringt själv. Man blir alltid vänligt bemött, tycker jag.

    Det är ju alltid otäckt när det handlar om glas eller sånt som kan fastna i tarmarna, om man inte ser upp.
    jag trodde jag hade bitit av en tand en gång, men det var en vass pinne som dolde sig i wokgrönsakerna.

  • Cilla71a 7 februari 2011

    Obehagligt när det smyger sig in konstiga saker i våra matprodukter. Jag brukar oftast maila direkt till företaget. Har alltid fått kompensation i form av värdecheckar.

    Har varit med om stenar i kaviar, nötskal i skalade hasselnötsspåsen, skalbagge i fruktjoggin, möglig vaniljjoggi, plastbitar etc.

  • Wombat04 7 februari 2011

    Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...

  • Okänd 7 februari 2011

    Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.

    Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.

    Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.

  • Cassiopeya 7 februari 2011

    Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)

  • bakakaka 7 februari 2011

    Skrivet av Wombat04 den 7 feb 2011

    Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...


    OM du verkligen bitit sönder en tand så är jag övertygad om att du fått mer.

  • Amika 7 februari 2011

    Skrivet av danniella den 7 feb 2011

    Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.

    Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.

    Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.


    Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}

  • matvraket 7 februari 2011

    Jag arbetar själv i matbutik, och vi uppskattar om kunderna själva kontaktar ursprungsleverantören. Detta för att man som butiksarbetare inte kan meddela tillräckligt med information. Ett klagomål direkt från konsument ger mer effekt än ett klagomål från butiken.

  • soccermum 8 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 7 feb 2011

    Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)


    Tänkte precis detsamma när jag läste inläggen ovan.. Vilken tur man verkar ha haft...

  • lena4 8 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 7 feb 2011

    Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)



    Jag har också haft tur och inte råkat ut för nåt sådant.

    Hörde för några år sen en som fick en bit av en wettextrasa i en korv med ärtsoppa. Äckligt.

  • knyppeltanten 8 februari 2011

    Dottern skickade in äckliga feta fläskbitar från ärtsoppa i en plastpåse till företaget, den sorten hon och vi brukar köpa har förutom den gången haft bra kött och inget fett. Hon fick kuponger.
    Jag har fått kuponger för andra felaktigheter också men det kan ju aldrig ersätta om man biter av en tand eller så. Om så vore skulle jag ringa deras kundtjänst och verkligen framföra klagomål.

  • Bumbis 8 februari 2011

    Ett tips: Kontakta alltid producenten, det är ju inte butikens fel.{drool}

  • Cassiopeya 8 februari 2011

    Skönt att höra att det är fler som sluppit undan tråkiga upptäckter i livsmedel, jag vill inte hitta något äckligt i en burk eller förpackning jag öppnar{stop}

  • Okänd 8 februari 2011

    Skrivet av Amika den 7 feb 2011

    Skrivet av danniella den 7 feb 2011

    Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.

    Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.

    Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.


    Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}


    Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.

  • frokenviol 9 februari 2011

    Skrivet av danniella den 8 feb 2011

    Skrivet av Amika den 7 feb 2011

    Skrivet av danniella den 7 feb 2011

    Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.

    Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.

    Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.


    Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}


    Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.


    Usch vad otäckt! Jag har heller aldrig varit med om något liknande, som tur är. Men skulle det hända skulle jag kontakta producenten direkt, brukar stå telefonnummer på de flesta förpackningar. Köper helst kvalitélivsmedel, men det är inte alltid lätt att avgöra vad som är bra eller dåligt.

  • Zeldasmatte 9 februari 2011

    Det enda jag har hittat i förpackningar är röda tejpbitar på insidan av en chipspåse och små stenar i en poppa själv popcornpåse... (Estrella eller OLW, dem fick jag ersättning av, popcorntillverkaren hörde jag aldrig av...)

    En del verkar ha väldigt svårt för när det är lite fjädrar kvar på kycklingen, men dem rycker jag bort... {giggle}

  • Chillit 9 februari 2011

    hittade en gång en halv men ändå enorm humla i en ananasburk.. höll på att dö.. den var halv och lika stor som min tumme :S

  • DoctorWho 11 februari 2011

    Köpte för 8-10 år sedan en burk jordgubbssylt på ÖoB. När jag öppnade den var ytan täckt med mögel. Det var på den tiden när ÖoB fortfarande sålde överskottsmateriel från militären.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.