En väninna från södra förorterna i Sthlm hade glas i grädden från Arla igår, så var uppmärksamma.
Hur gör ni om ni upptäcker nåt fel?
Jag brukar fota och maila in. Oftast är dom väldigt tacksamma och man brukar få en kompensation.
Okänd7 februari 2011
Först brukar jag prata med dom i affären (föreståndaren). Sen brukar dom kontakta företaget. Men det har hänt också att jag har ringt själv. Man blir alltid vänligt bemött, tycker jag.
Det är ju alltid otäckt när det handlar om glas eller sånt som kan fastna i tarmarna, om man inte ser upp.
jag trodde jag hade bitit av en tand en gång, men det var en vass pinne som dolde sig i wokgrönsakerna.
Cilla71a7 februari 2011
Obehagligt när det smyger sig in konstiga saker i våra matprodukter. Jag brukar oftast maila direkt till företaget. Har alltid fått kompensation i form av värdecheckar.
Har varit med om stenar i kaviar, nötskal i skalade hasselnötsspåsen, skalbagge i fruktjoggin, möglig vaniljjoggi, plastbitar etc.
Wombat047 februari 2011
Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...
Okänd7 februari 2011
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Cassiopeya7 februari 2011
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
bakakaka7 februari 2011
Skrivet av Wombat04 den 7 feb 2011
Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...
OM du verkligen bitit sönder en tand så är jag övertygad om att du fått mer.
Amika7 februari 2011
Skrivet av danniella den 7 feb 2011
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
matvraket7 februari 2011
Jag arbetar själv i matbutik, och vi uppskattar om kunderna själva kontaktar ursprungsleverantören. Detta för att man som butiksarbetare inte kan meddela tillräckligt med information. Ett klagomål direkt från konsument ger mer effekt än ett klagomål från butiken.
soccermum8 februari 2011
Skrivet av Cassiopeya den 7 feb 2011
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
Tänkte precis detsamma när jag läste inläggen ovan.. Vilken tur man verkar ha haft...
lena48 februari 2011
Skrivet av Cassiopeya den 7 feb 2011
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
Jag har också haft tur och inte råkat ut för nåt sådant.
Hörde för några år sen en som fick en bit av en wettextrasa i en korv med ärtsoppa. Äckligt.
knyppeltanten8 februari 2011
Dottern skickade in äckliga feta fläskbitar från ärtsoppa i en plastpåse till företaget, den sorten hon och vi brukar köpa har förutom den gången haft bra kött och inget fett. Hon fick kuponger.
Jag har fått kuponger för andra felaktigheter också men det kan ju aldrig ersätta om man biter av en tand eller så. Om så vore skulle jag ringa deras kundtjänst och verkligen framföra klagomål.
Bumbis8 februari 2011
Ett tips: Kontakta alltid producenten, det är ju inte butikens fel.{drool}
Cassiopeya8 februari 2011
Skönt att höra att det är fler som sluppit undan tråkiga upptäckter i livsmedel, jag vill inte hitta något äckligt i en burk eller förpackning jag öppnar{stop}
Okänd8 februari 2011
Skrivet av Amika den 7 feb 2011
Skrivet av danniella den 7 feb 2011
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.
frokenviol9 februari 2011
Skrivet av danniella den 8 feb 2011
Skrivet av Amika den 7 feb 2011
Skrivet av danniella den 7 feb 2011
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.
Usch vad otäckt! Jag har heller aldrig varit med om något liknande, som tur är. Men skulle det hända skulle jag kontakta producenten direkt, brukar stå telefonnummer på de flesta förpackningar. Köper helst kvalitélivsmedel, men det är inte alltid lätt att avgöra vad som är bra eller dåligt.
Zeldasmatte9 februari 2011
Det enda jag har hittat i förpackningar är röda tejpbitar på insidan av en chipspåse och små stenar i en poppa själv popcornpåse... (Estrella eller OLW, dem fick jag ersättning av, popcorntillverkaren hörde jag aldrig av...)
En del verkar ha väldigt svårt för när det är lite fjädrar kvar på kycklingen, men dem rycker jag bort... {giggle}
Chillit9 februari 2011
hittade en gång en halv men ändå enorm humla i en ananasburk.. höll på att dö.. den var halv och lika stor som min tumme :S
DoctorWho11 februari 2011
Köpte för 8-10 år sedan en burk jordgubbssylt på ÖoB. När jag öppnade den var ytan täckt med mögel. Det var på den tiden när ÖoB fortfarande sålde överskottsmateriel från militären.
En väninna från södra förorterna i Sthlm hade glas i grädden från Arla igår, så var uppmärksamma.
Hur gör ni om ni upptäcker nåt fel?
Jag brukar fota och maila in. Oftast är dom väldigt tacksamma och man brukar få en kompensation.
Först brukar jag prata med dom i affären (föreståndaren). Sen brukar dom kontakta företaget. Men det har hänt också att jag har ringt själv. Man blir alltid vänligt bemött, tycker jag.
Det är ju alltid otäckt när det handlar om glas eller sånt som kan fastna i tarmarna, om man inte ser upp.
jag trodde jag hade bitit av en tand en gång, men det var en vass pinne som dolde sig i wokgrönsakerna.
Obehagligt när det smyger sig in konstiga saker i våra matprodukter. Jag brukar oftast maila direkt till företaget. Har alltid fått kompensation i form av värdecheckar.
Har varit med om stenar i kaviar, nötskal i skalade hasselnötsspåsen, skalbagge i fruktjoggin, möglig vaniljjoggi, plastbitar etc.
Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
Jag fick en stor sten en gång i en enportionsförpackning färdigmat. Fick 75 kr i värdecheckar, en klen ersättning om jag hade bitit av en tand ...
OM du verkligen bitit sönder en tand så är jag övertygad om att du fått mer.
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
Jag arbetar själv i matbutik, och vi uppskattar om kunderna själva kontaktar ursprungsleverantören. Detta för att man som butiksarbetare inte kan meddela tillräckligt med information. Ett klagomål direkt från konsument ger mer effekt än ett klagomål från butiken.
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
Tänkte precis detsamma när jag läste inläggen ovan.. Vilken tur man verkar ha haft...
Jag har aldrig varit med om att det varit något konstigt i något jag köpt. Tur för mig! :)
Jag har också haft tur och inte råkat ut för nåt sådant.
Hörde för några år sen en som fick en bit av en wettextrasa i en korv med ärtsoppa. Äckligt.
Dottern skickade in äckliga feta fläskbitar från ärtsoppa i en plastpåse till företaget, den sorten hon och vi brukar köpa har förutom den gången haft bra kött och inget fett. Hon fick kuponger.
Jag har fått kuponger för andra felaktigheter också men det kan ju aldrig ersätta om man biter av en tand eller så. Om så vore skulle jag ringa deras kundtjänst och verkligen framföra klagomål.
Ett tips: Kontakta alltid producenten, det är ju inte butikens fel.{drool}
Skönt att höra att det är fler som sluppit undan tråkiga upptäckter i livsmedel, jag vill inte hitta något äckligt i en burk eller förpackning jag öppnar{stop}
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.
Jag vet inte, men jag tycker det verkar som om dom inte bryr sig vad som följer med förpackningarna. Ta en check så är allt bra, ungefär.
Vi hittade en stor fästing i en burk lingonsylt, superäckligt.
Bara det att den fabrikanten får inte våra pengar mera.
Åh, GUD vad äckligt!!! Jag hade ju avlidit om jag hade hittat det! BLÄ!!! Vad var det för leverantör?? {sick}
Eldorado, nu blir det bara Felix rårörda lingon.
Usch vad otäckt! Jag har heller aldrig varit med om något liknande, som tur är. Men skulle det hända skulle jag kontakta producenten direkt, brukar stå telefonnummer på de flesta förpackningar. Köper helst kvalitélivsmedel, men det är inte alltid lätt att avgöra vad som är bra eller dåligt.
Det enda jag har hittat i förpackningar är röda tejpbitar på insidan av en chipspåse och små stenar i en poppa själv popcornpåse... (Estrella eller OLW, dem fick jag ersättning av, popcorntillverkaren hörde jag aldrig av...)
En del verkar ha väldigt svårt för när det är lite fjädrar kvar på kycklingen, men dem rycker jag bort... {giggle}
hittade en gång en halv men ändå enorm humla i en ananasburk.. höll på att dö.. den var halv och lika stor som min tumme :S
Köpte för 8-10 år sedan en burk jordgubbssylt på ÖoB. När jag öppnade den var ytan täckt med mögel. Det var på den tiden när ÖoB fortfarande sålde överskottsmateriel från militären.