Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

istället för ströbröd??????

  • majamia 26 oktober 2008

    tänkte panera spättafileerna till middag i kväll och har just upptäkt att ströbrödet är slut (N) vad kan jag ersätta det med istället?
    Tacksam för snabba svar

  • The_mama97mia 26 oktober 2008

    antingen kokosflingor eller mannagryn - eller stöt eget bröd - franskbröd /knäcke?

  • scrapplotta 26 oktober 2008

    Istället för ströbröd använd Grovt rågmjöl eller mannagryn. Lycka till från scrapplotta.

  • Vivoplena 26 oktober 2008

    Corn flakes, kokos, mannagryn....

  • majamia 26 oktober 2008

    Tack snälla, nu har jag mortlat skorpor men fyller på med mannagryn :D

  • emaxen 26 oktober 2008

    mortla knäckebröd, det går alldeles utmärkt.

  • Agi007 26 oktober 2008

    Stöt röda linser i morteln och använd till panering - passar bra till fisk

  • Mellanbellan 26 oktober 2008

    Jag använder PO fiber istället för ströbröd. Det är framställt av svensk potatis och är till bakning och matlagning. Innehåller 70% kostfibrer och fri från gluten (Y)

  • evaldo 1 november 2009

    Spara gamla brödkanter, alla sorter går bra, t ex knäckebröd ljust och mörkt bröd.
    Låt brödet torka ordentligt och mixa i matberedarn.

  • The_mama97mia 1 november 2009

    Olika sorters kli kan nog gå ? men kanske blanda upp det.

  • mamma_b 1 november 2009

    Krossade salta kex passar jättebra till fisk!

  • boz1965 1 november 2009

    Krossade corn flakes är en alldeles utmärkt panad.

  • Amika 1 november 2009

    Jag panerar aldrig fisk med ägg och ströbröd...
    Jag vänder filéerna helt enkelt i kryddat mjöl och steker dem. De får en underbart gyllenbrun, krispig och god yta.

    Jag tycker det är skitsvårt rent ut sagt att panera... Jag har försökt vända i mjöl, sen i ägg och sist i ströbröd. Men min panering håller aldrig när jag gör så... :'(

  • jimboz 2 november 2009

    Kul att samma fråga dök upp idag..Jag frågade en tjejkompis vad ströbrödet skulle vara bra till nu när jag ska göra Pannbiffar..Hon sa att man drygade ut färsen förr i tiden när man hade det sämre ställt,så du kan skippa ströbrödet för det behövs egentligen inte .

    Så kan det gå när man inte läser huvudrubriken ordentligt..Jag är visst ute och cyklar.Du skulle ju panera och det är ju en helt annan femma.:'(
    Jag låter texten stå kvar i allafall, om det är någon som ska göra Pannbiffar någon dag. :p

    Tips ! Skippa dubbelpaneringen och gör en panering med bara ägg och mjöl..

    I skrivande stund är det ju ändå försent att hjälpa dig då det är mitt i nassen nu

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.