Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyckling

  • AgnetaF 18 oktober 2012

    Kan någon förklara vad vi kan ha gjort för fel....? Slaktade hemuppfödda tuppar, tillagade och åt. Köttet smakade sött som om vore det sockrat. Har jag vant mig så vid "fabrikskött" att kött från fritt gående välmående djur smakar mycket annorlunda?? Någon som varit med om det och kan förklara?
    /Agneta

  • matfatbak 18 oktober 2012

    Hemuppfödda tuppar och hönor brukar smaka lite "annorlunda" jämfört med kycklingköttet från mataffären. Vilket kan bero på hur gamla djuren är vid slakt och vilken ras de är av. En annan anledning till smaken kan var tillagningen - en god ide kan vara att använda äldre recept avsedda för just tupp, om du nu inte redan testat det. Vet folk som fått prova sig fram lite i början innan de fått bra resultat med köttet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.