Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Man tager vad man haver.....

  • ikah 16 januari 2008

    Lagade något så jättegott idag som en arbetskompis brukar göra fast med varierande ingredienser men man tillagar de på samma sätt.

    Först hade jag lite vegetarisk gratäng och kinakålssallad som jag mixade. Sen la jag i en stampad sallad och lite kokt ris. Blandade ner några ägg, lite vetemjöl, riven ost och kryddade. Så stekte jag vegetariska biffar av smeten.
    Supergott!(Y)

    Är det någon annan som brukar röra ihop något gott av rester som man har kvar i kylskåpet?

  • Okänd 16 januari 2008

    Har jag pasta och skinksås kan jag göra gratäng på resterna.Och pytt är bra att steka på korv och köttrester.Av potatismos kan det bli potatisbullar mm.Med lite rester och fantasi kan man fixa mumsiga rätter.

  • anluk 16 januari 2008

    Är lite dålig på det där måste erkännas......

  • Amika 16 januari 2008

    JAg brukar göra pytt i panna av mina rester. :) Eller pizza om jag har köttfärs kvar. :)

  • farmoringer 16 januari 2008

    Har sällan eller aldrig rester men om det är nåt snabb som ska lagas får man ju ta det som finns hemma och röra ihop något. Alltid hittar man på något..

  • hansdotter 16 januari 2008

    Brukar göra varma smörgåsar med överbliven tacoköttfärs/köttfärsås. Funkar kanon när man har en liten ostbit över dessutom.
    Annars är väl crepes en bra idé? Bara lägga i resterna (nåja- om man tror att det kommer att passa) i en pannkaka, strö över lite ost och in i ugnen :)

  • Mizan_ 16 januari 2008

    Tycker att det är ganska svårt att komma på nåt sånt "bara så där" men börjar lära mej så sakteligen, går annars mycke efter recept (så jag hittade hit:)) Vissa verkar ha de lättare att bara komma på verkar de som, men de e´kanske nåt man måste "tränas" på.....

  • styvan 17 januari 2008

    Det går att blanda det mesta och gott blir det oxå som regel(Y) och dessutom spännande att se vad det blir av det.:p

  • pehrzonflickan 17 januari 2008

    Allt kan man nästan ha ner i pastasås, typ kyckling eller fläsk. Potatis blir goda potatisplättar. Eller också gör du en gratäng med en sås över och in i ugnen! På pizza kan man ju ha det mesta. Rester tycker jag nästan smakar bättre...kanske för att det oftast inte är lika vatmt, smakar bättre när det är svalare.

  • Svesse60 17 januari 2008

    Jag brukar göra pastasås av rester. T ex stekta kycklingfileér, bacon eller köttfärs och lite stekt lök eller purjolök och 1-2 pkt grädde. Vips så har man en helt ny maträtt! (Y)

  • amaria 17 januari 2008

    Oj våra rester går till mannens matlådor eller om det är helg till lunch som det är.

  • lenastephanopoulos 17 januari 2008

    Ja, jag utgår från mat i kylskåp, skafferi ocjh frys!(Y)

  • 17 januari 2008

    Ständigt och jämt!
    Ibland ids jag inte åka till affären, och alltid hittar man något som går att återanvända med en ny touch. Finns det inga rester kan man ofta skapa något iallafall som accepteras som en fullgod måltid av grönsaker, bönor, ägg, pasta eller vad man nu hittar. Blir det ingen höjdare behöver man ju inte göra om det, blir det bra kanske man rent av kommer ihåg att skriva ner det för att kunna återskapa det.
    Just nu tjatas det med jämna mellanrum om något jag gjorde i början på förra sommaren. Jag har ingen aning om vad det var, men fläskfilé med krossade tomater påstås det? Det sista låter märkligt, jag brukar aldrig använda det. (Fast just idag blir det faktiskt en rätt där jag tänkte fuska och använda det.)

  • brittmay 17 januari 2008

    När jag gör pannkakor kanske det finns lite kokt ris kvar från någon middag. Det blandar jag då i pannkakssmeten, gräddar och äter lingonsylt till:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.