Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK´s Baksida

  • Geronimo 8 oktober 2008

    Nu när så många får upp ögonen för hur mycket tillsatser och konserveringsmedel det är i bla. Matbröd,-Så vill många baka sitt Eget matbröd. Bakkurser är fulla av deltagare.
    Och är därför väldigt intresserade av att baka sitt Eget bröd utan dessa tillsatser.
    Jag läste på skoj, - på ett kakpaket vad EN kaka innehöll.
    Den innehöll 42 (fyrtiotvå) tillsatser, :@:@:@:@:@:@:@:@:@
    - ska man ge sina barn sånt?
    Jag skulle vilja att MK hade en BAK-SIDA för enbart bakning, gärna för matbröd, dit där det är lätt att hitta.:D
    Som det är nu vet inte JAG var Jag ska leta! Det är jättekrångligt, ofta måste man veta vad brödet heter för att hitta rätt.
    Det måste gå att göra på ett smidigare sätt än det som nu,- INTE finns(N)
    Baka, surdegsbröd!- Det nyttigaste brödet, Jag har många surdegsrecept ,men vet inte vart Jag ska lägga dom.(N)(N)
    En ny sida(N)(Y)TACK!!!!!! Eller är Jag ensam som tycker så?

  • systeryster 8 oktober 2008

    Hörde talas om en person som glömt en sirapslimpa från skogaholm i stugan över vintern och den hade inge prick av mögel vid påsktid.
    själv har jag haft en ofylld semla i flera månader en gång, utan att den bytte skepnad. Ruggit!(N)

  • monac 8 oktober 2008

    ja fy vad mycke skit producenterna packar i bröd och annan prefabriserad mat! kanske dax för ett uppror från oss konsumenter:@:o(N)

    Bara på ett smörgås pålägg...rökt skinka var det 5 olika E-tillsattser???? ska det vara nödvändigt?

    Läsa "DEN OSYNLIGA KOCKEN" är en bra början för upplysning!

    //Monac.

  • annelieberggren 8 oktober 2008

    Jag hade en påse muffins i min stallåda, den låg i 1½ år, gick att äta,:o fast jag var ej sugen på dom.:p

  • monac 9 oktober 2008

    http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=38073.0

    fick upp 34 träffar när jag sökte på surdegsbröd!

  • monac 9 oktober 2008

    kolla den här sidan/länken....(Y)
    jätte bra med mycket inspiration och tips(L)
    http://paindemartin.blogspot.com/2007/10/det-puttrar.html

  • NewDown 9 oktober 2008

    Kan du inte lägga in dem under kategorin "matbröd"?
    Jag gillar att baka bröd och har precis fått upp ögonen för surdegsbröd, tycker det skulle vara roligt om du la ut dina favoriter här på matklubben(L)(Y)

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Skrivet av monac den 9 okt 2008

    kolla den här sidan/länken....(Y)
    jätte bra med mycket inspiration och tips(L)
    http://paindemartin.blogspot.com/2007/10/det-puttrar.html



    Dom sajterna är jättebra, men,
    -varför skall man gå in på andra webbsajter och leta när man är inloggad på MK??:D

  • monac 9 oktober 2008

    surdegs skola...så vitt jag vet så har inte matklubben någon sådan ännu.
    Jag vill ha det bästa utav allt:D

    men skriv till Lind så kanske de ordnar en baksida till dig!!!!
    //Monac

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Skrivet av monac den 9 okt 2008

    surdegs skola...så vitt jag vet så har inte matklubben någon sådan ännu.
    Jag vill ha det bästa utav allt:D

    men skriv till Lind så kanske de ordnar en baksida till dig!!!!
    //Monac


    Tack Monac för stödet!!(Y)
    Va glad Jag blir:D:D:D

  • frucaos 9 oktober 2008

    Kan hålla med om att det inte alltid är så lätt att hitta bland alla recept här.
    Jag har ett surdegsbröd som väntar på att bakas ut ikväll - det är första försöket för mig. Spännande.
    Bakar annars 98% av allt bröd själv, mest för att det är billigare och godare. Att jag slipper alla tillsatser är bara en bonus.
    Lägger det i frysen så fort det svalnat och plockar fram allteftersom det ska ätas - så är det alltid lika färskt och gott.
    Tycker att en baksida låter som en trevlig idé.(Y)

  • Geronimo 9 oktober 2008

    Skrivet av frucaos den 9 okt 2008

    Kan hålla med om att det inte alltid är så lätt att hitta bland alla recept här.
    Jag har ett surdegsbröd som väntar på att bakas ut ikväll - det är första försöket för mig. Spännande.
    Bakar annars 98% av allt bröd själv, mest för att det är billigare och godare. Att jag slipper alla tillsatser är bara en bonus.
    Lägger det i frysen så fort det svalnat och plockar fram allteftersom det ska ätas - så är det alltid lika färskt och gott.
    Tycker att en baksida låter som en trevlig idé.(Y)


    Hej frucaos!:D
    Jag bakar allt matbröd och nästan bara surdegsbröd på stenhäll.
    På sajten smartasaker.se så kan man köpa brödpåsar som är helt förträffliga att förvara bröd i. Ett franskt patent med utsida av Eko-bomull och perforerad plastinsida.och som man kan tvätta i maskin. (Ullprogrammet) -Surdegsbröden håller sig mer än en vecka, suveränt bra. Det är bättre att baka lite oftare än att frysa.
    Jag har lagt in ett recept i dag på min sida, där man kan göra honungsjäsmedel och som är helt suveränt.
    Det är än inte godkänt än av MK, Prova det jag lovar att Du eller Ni som läser detta blir nöjda.:D(Y)

    Ps. Nu är det godkänt Ds.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.