Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nattarbetare

  • Nallepuh13 25 juni 2008

    Hej! jag jobbar natt jag jobbar med för tidigt födda barn. Jag är väldigt seg när jag vaknar efter jag jobbat en natt. Det första jag vill ha är en kopp kaffe och lugn och ro.
    Problemet är vad man ska hitta på för mat....jag orkar inte tänka ....kan någon hjälpa mig?

  • zonale 25 juni 2008

    Jag jobbar själv natt i perioder och känner igen problemet. Kan bara säga hur det fungerar för mig. Det ska gå fort och enkelt att tillaga. Gillar soppor av alla de slag och ofta blir det fiskrätter. Först och främst måste även jag vakna med en kopp kaffe. Vet inte om det tillförde dig något mer än att du fick bekräftat att fler nattarbetare delar ditt dilemma:)

  • Nallepuh13 25 juni 2008

    Ja det är inte så lätt att svara på mitt inlägg:'(

  • monac 25 juni 2008

    uf...har aldrig jobbat så där shift/natt ...men kan tänka mig att du slopar kaffet.Drick Yogi tee,ät nått lätt. sov!(L)
    Sedan kan du ju värma den där "Nässelpajen" när du vaknar!!!...som du lagat dagen innan!
    perfekt järn/vitamin kick att starta upp nästa dag med! (finns under mina recept.)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.