Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyfiken, men vad blir det till middag idag?

  • lennali 25 december 2007

    Hej alla matglada.
    Blir det gårdagens rester eller blir det något annat smarrigt gott till middag idag? Själv har jag inga rester, jag åt julmiddag hos min syster igår (stackarn hon får äta rester hela veckan lång, tror jag). Idag ska jag faktiskt göra en enkel jultallrik med det jag tycker allra mest om, men i morgon blir ordningen återställd, då blir det kycklingfilé av något slag.

  • ThomasP 25 december 2007

    Rådjursstek med västerbottensbakelse med mesesås:)

  • anluk 25 december 2007

    Bara rester till lunch sedan ikväll blir det Persiljekyckling som jag har på mina sidor, kanongott. Skall också ha sparris med parmesan till förrätt och vit chokladmousse till efterrätt.

  • farmoringer 25 december 2007

    Här servereras det lutfisk till middagen idag. Ingen lunch för frukosten är sen..

  • tuden 25 december 2007

    Idag blir det fläskfile:D

  • Nettie 25 december 2007

    Det får bli rester till lunch och sedan min japanska kyckling till middag:p

  • evaldo 25 december 2007

    Det blir julbord idag också på grund av att vi får främmande.
    Vi har som tradition att äta julbord tillsammans på juldagen.
    Sen går vi till dem vid ett senare tillfälle.
    Lutfisken njuter vi av på annandagen.:p

  • imse 25 december 2007

    Det står en kalkon i ugnen som är fylld med citron, lime och timjan&rosmarin. Det blir klyftpotatis och den goda såsen och brysselkål till detta.
    Som efterrätt apelsinsallad med kanderade mandlar

  • styvan 25 december 2007

    Tyvärr...Rester:'(
    Det blev mycket mat över igår, som vanligt, tänk att man inte har lärt sig efter så många år...:p

  • Ekorrungen 25 december 2007

    Lutfisk(N)(N) hos syrran med föräldrarna.

  • 25 december 2007

    Efter julaftonen är jag trött på julmaten,
    så här blev det lax ikväll!

  • Okänd 25 december 2007

    Det blev rester idag,gott.Och imorgon blir det samma,men sen är det slut.Längtar efter spagetti och köttfärssås,mums.

  • 25 december 2007

    Ikväll blev det tjäder,potatis,sås och sallad. Före helgen brukar jag handla hem rimfläsk och potatis, Annandagen blir det ofta palt!! Eller korv och makaroner. Åh så gott!

  • Amika 25 december 2007

    Hur kan man tröttna på julmaten efter en enda dag? (L) Jag äter julmat i tre till fyra dagar. Men jag har hela tiden färsk julmat, jag har inte samma bord i så många dagar... Jag gör bara iordning så mkt som går åt per gång. :D
    Sen blir det fläsk korv och på nyår blir det höns i ugn med duchesse och champagne sås. :)

  • Tillberga 26 december 2007

    i går juldagen åt vi "rulltårta" på älgfärs o kantareller
    men vist en och annan skinkmacka under dagen
    i dag annandag jul blir de viltlax

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.