Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Senapspulver?

  • MatAnders 12 september 2008

    Är lite nyfiken på hur det används, berätta gärna för jag har en burk i skåpet och är det ett kompliment så verkar det ju smidigt att ha i grytor/färsbiffar.

    M.V.H
    Anders

  • tilda 12 september 2008

    Som smaksättning i tex. marinader, egen senap och jag antar att det går att använda i gytor och sånt också. Testa!

  • The_mama97mia 12 september 2008

    Jag har också en burk med Colmans i skåpet. Den kommer sällan fram. Googlade nu o hittade tips på att använda senapspulver i dressingar, i rub blandningar, i barbequesåser, o bara som krydda och extra smaksättning i allsköns matlagning. O sen förstås egen senap. Får ta fram o damma av Mr Colman.

  • MatAnders 12 september 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 sep 2008

    Jag har också en burk med Colmans i skåpet. Den kommer sällan fram. Googlade nu o hittade tips på att använda senapspulver i dressingar, i rub blandningar, i barbequesåser, o bara som krydda och extra smaksättning i allsköns matlagning. O sen förstås egen senap. Får ta fram o damma av Mr Colman.


    Precis har ju en likadan blir att ta fram.
    Ha så bra
    Anders

  • zonale 12 september 2008

    Som smaksättning till fiskrätter tycker jag att den är god. Jag menar i såsen.

  • monac 12 september 2008

    Bara en liten "dutt" i vanlig gräddsås,rödbets/legym/mimosa sallad kan ge oanade höjder.

    Vill oxå tipsa er som ofta blir "igenkorkad " i bihålorna(som jag) vid förkylning...att ta ett varmt fotbad med 1dl. utrörd coolmans i fotbadet-ska helst vara hela underbenet i "fotbadet ,över vaden....sitt en 20 minuter så...låter jätte konstigt men funkar nästan omedelbart. Då menar jag när inte rinexin ens hjälper.
    Glöm då INTE att tvätta av tår och fötter efteråt.Ordentligt!!!!!
    (Y)

  • The_mama97mia 12 september 2008

    Det låter som en dunderkur.... Förr i tiden gjorde man ju våtvarma omslag. Kanske är super duper med Colmans senapsomslag. Våt handduk över pannan vid bihålebesvär??? Hmm...

  • Kicki8 12 september 2008

    Skrivet av monac den 12 sep 2008

    Bara en liten "dutt" i vanlig gräddsås,rödbets/legym/mimosa sallad kan ge oanade höjder.

    Vill oxå tipsa er som ofta blir "igenkorkad " i bihålorna(som jag) vid förkylning...att ta ett varmt fotbad med 1dl. utrörd coolmans i fotbadet-ska helst vara hela underbenet i "fotbadet ,över vaden....sitt en 20 minuter så...låter jätte konstigt men funkar nästan omedelbart. Då menar jag när inte rinexin ens hjälper.
    Glöm då INTE att tvätta av tår och fötter efteråt.Ordentligt!!!!!
    (Y)


    Det låter spännande:o Ska testa det när förkylningen slår till.

    Brukar ha vanlig senap i mimosan men kan testa detta.
    Jag har ett recept med senapspulvret i mycket gott.
    Honungsglaserade revbensspjäll

  • jas65 13 september 2008

    Jag använder det när jag gör kryddblandningar blandningar för barbeque.
    Mvh
    Höfta på med era senapspulver
    Anders

  • Agi007 13 september 2008

    Testa detta recept pa Kycklingcurry (L), där en av ingredienserna är just Coleman's senapspulver.

    Kycklingcurry fran Mauritius

  • The_mama97mia 26 oktober 2008

    Sitter just nu med fötterna i Colmans fotbad.... Hoppas såååååå att det hjälper!
    :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.