Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söndagsmiddag

  • evaldo 15 januari 2008

    Blir det något extra festligt till Söndagsnmiddagen eller är det som vanligt?
    Förr var ju Söndagssteken obligatorisk.

  • Amika 15 januari 2008

    Äter bara vanligt på söndagar. :)

  • ikah 15 januari 2008

    Lite extra blir det nog. Något med älg- eller rådjurskött.
    Finns många fina recept här på matklubben(Y)

  • Amber 15 januari 2008

    Vi äter extra gott på fredagar faktiskt.
    Men visst gör man en stek på söndagar då & då...oftast blir det älg eller rådjursstek.

  • Okänd 15 januari 2008

    Vi äter "extra" när som helst, och det tack vare att vi har älgkött att frossa i.Vi kan äta enkel pannkaka på en söndag och stek en måndag.Såna är vi här i Dalom.(Y)

  • Jenny_me_Y 15 januari 2008

    På söndagar då är det bara jag som lagar maten, så det blir oftast något nytt. Hellst Kyckling eller skaldjur(Y)

  • Smulpajen 15 januari 2008

    Skrivet av Liliane den 15 jan 2008

    Vi äter "extra" när som helst, och det tack vare att vi har älgkött att frossa i.Vi kan äta enkel pannkaka på en söndag och stek en måndag.Såna är vi här i Dalom.(Y)


    Jag bor på västkusten och gör precis som du! Jobbar helger därför blir det ibland extra på vardagar. Tyvärr inte älgkött:'(

  • farmoringer 15 januari 2008

    På helgerna blir det ju oftast sånt som tar lite längre tid att göra. Och ja, blir ofta stek eller liknande på söndagen. Men lika gärna älgköttsoppa eller palt. Jag gör ofta också mer än en rätt på söndagen så jag har till veckan som kommer. Så blir det inte bara snabbmat då.

  • hansdotter 15 januari 2008

    Vi äter vanlig mat men försöker alltid att ha efterrätt på söndagarna. Vi kan äta lite "finare" mat på en onsdag och soppa på en söndag- det blir lite som det faller sig :D

  • 15 januari 2008

    som vanligt

  • Queenie 16 januari 2008

    Äter mer god mat på fredagar och lördagar

  • tilda 16 januari 2008

    Äter oftast någon gott på lördagar istället.

  • Lena 16 januari 2008

    Äter oftast något gott på fre och lör.

  • Svesse60 16 januari 2008

    På söndagarna äter vi ofta upp resterna från fredag och lördag. Fredagsmiddagen försöker jag göra lite extra gott. Sånt jag vet min tonårsgrabbar gillar.

  • Jessika 16 januari 2008

    Det lilla extra blir oftast på fredag eller lördag. På söndagar burkar jag försöka göra någon form av storkok så det blir någon/några luncher också.

  • gunma 17 januari 2008

    ofta blir det något nytt recept på söndagar.Här kan man ju hitta en hel del,som sedan blir favoriterrätt även till vardags.Lergryterecept provar jag alltid,när jag får något nytt,,(Y)

  • Nettie 17 januari 2008

    Äter oftast något gott fredagar och lördagar, söndagen blir rester

  • anluk 17 januari 2008

    Inget särskilt på söndagarna. Oftast extra på fredag och lördagkvällarna. Är tyvärr ingen stekmänniska eftersom det hade mamma ALLTID på söndagarna............

  • bernit 17 januari 2008

    Förslker äta gott varje dag - men helgen har man ju tid att lägga lite extra tid på matlagningen och tillsammans med ett glas gott vin - så javisst helgmaten är viktig

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.