Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Soppåsar

  • evaldo 15 februari 2011

    En annan fråga. Hur förvarar ni plastpåsar från t ex Ica och Konsum?
    Skälv har jag gjort en automat som jag stoppar in påsarna upptill och sen tar man ut dem nertill. Den sitter på väggen i skafferiet. Enkelt och bra tycker jag.

  • irrevirre 15 februari 2011

    Jag har också en automat, fast från Ikea.
    Papperspåsar är knepigare men jag viker dem och lägger i en fyrkantig sophink ... Även den från Ikea:D

  • Cassiopeya 15 februari 2011

    Skrivet av irrevirre den 15 feb 2011

    Jag har också en automat, fast från Ikea.
    Papperspåsar är knepigare men jag viker dem och lägger i en fyrkantig sophink ... Även den från Ikea:D


    Ungefär samma här! Fast papperskassarna viker jag och ställer i en annan papperskasse :)

  • jbson 15 februari 2011

    Knyter mina plastpåsar med en knut på mitten och ner i en låda.

  • jas65 15 februari 2011

    Skrivet av jbson den 15 feb 2011

    Knyter mina plastpåsar med en knut på mitten och ner i en låda.


    Du har småbarn kan jag tänka mig.

    Mvh
    Höfta på med alla soppåsar och papperskasser med alla typer av förvaring.
    Anders

  • Matannica 15 februari 2011

    Har så attans många, så min automat räcker inte. (Glömmer ju alltid att ta med mig gamla påsar när jag handlar så dom "förökar" sig hela tiden) Den står i ett smalt litet skåp som är till för en handdukshängare, och nu är även skåpet knöfullt av påsar. Papperspåsar har jag i städskåpet.

    Gamla brödpåsar knyter jag därmed i hop o lägger i "brötlådan" för vi har ju mackor till jobbet så mindre påsar behövs hela tiden.

  • eazzy 15 februari 2011

    Har några stycken tygpåsar som Jag ta med mig till affären (kan det hända nån enstaka gånger att dem glöms hemma).
    Till soppsortering så köper jag rullpåsarna och förvaras i en lite Ikeas sorteringshink under diskbänken.
    Papperspåsarna viks och förvaras i en annan sorteringhink i tvättstugan.

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    Jag köper sällan plastpåsar numera, men "finpåsar" sparar jag i en Ikeagrej under diskbänken. Soppåsar - köper jag på rulle, den rullen ligger i nedersta kökslådan tills med andra plastpåsar, fryspåsar och som ngn skrev ovan - "frukt- och brödpåsar". Dom återanvänder jag för att antingen sopsortera i eller som paketering till utflyktsmackor m.m..

    Papperskassar sparar jag också i En kasse, viker ihop o återanvänder. Man sparar rätt många kronor på det, har alltid papperskassar i bilen, bara att ta med sig en eller två in i affären.

    Sen har jag tygpåsar med men tycker dom är så "sladdriga, gillar stadgan i papperskassar.

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    Skrivet av evaldo den 15 feb 2011

    En annan fråga. Hur förvarar ni plastpåsar från t ex Ica och Konsum?
    Skälv har jag gjort en automat som jag stoppar in påsarna upptill och sen tar man ut dem nertill. Den sitter på väggen i skafferiet. Enkelt och bra tycker jag.


    Det låter ju som en fiffig uppfinning, du borde ta patent!
    (Y)

  • knyppeltanten 15 februari 2011

    Använder aldrig matkassar från affärerna som soppåsar, alltid finns det något litet hål där något rinner ut. Köper soppåsar på rulle. Matkassarna förvarar jag i en tygpåse med hål upptill och nedtill.

  • Hilmer54 15 februari 2011

    Stoppar ned påsarna i en stol.

    Använder för det mesta IKEAs blåa stora kasse när jag handlar .
    Passar perfekt i korgen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.